دیدار وزیر خارجه ایران با نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان

تادامیچی یاماموتو
تادامیچی یاماموتو  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در افغانستان با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار و روی وضعیت در افغانستان بحث و گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایران با نشر یک خبرنامه نوشته است که در دیدار امروز (دوشنبه، ۷ دلو) تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، یاماموتو آخرین تحولات داخلی افغانستان را تشریح و با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت افغانستان در طول سالهای جنگ کشور، از نقش مثبت ایران در کمک به حل مشکلات افغانستان قدر دانی کرد.

یاماموتو: مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان باید هرچه زودتر آغاز شود - اسپوتنیک افغانستان
یاماموتو: مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان باید هرچه زودتر آغاز شود

وزیر امور خارجه ایران نیز در ارتباط با نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، لزوم حفاظت از آراء مردم افغانستان و پیگیری این روند تا به نتیجه رسیدن و اعلام نتایج نهایی با رعایت سلامت و شفافیت را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری نمود دولت جدید افغانستان هر چه زودتر بتواند کار خود را شروع کند.
جواد ظریف همچنین حمایت ایران از روند صلح با مالکیت و هدایت دولت افغانستان تا رسیدن به توافقی بین الافغانی با مشارکت تمام گروه‌های افغانستان از جمله طالبان را اعلام نمود و با تصریح بر بی اعتمادی به طرح‌هایی که از سوی امریکا مطرح می‌شود، بر لزوم ایفای نقش پر رنگ تر سازمان ملل برای تسهیل مذاکرات صلح تاکید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала