ایجاد واكسن ویروس كرونا توسط دانشمندان روس

© Sputnik / Ramil Sitdikov ایجاد دو واكسن ویروس كرونا توسط دانشمندان روس
 ایجاد دو واكسن ویروس كرونا توسط دانشمندان روس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان آکادمی علوم روسیه در نووسیبیرسك دو واكسن برای جلوگیی از ویروس جدیدكرونا ایجاد می كنند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان نوواسیبیرسک روسیه قصد دارند در ماه جون دو واكسن علیه کرونا ویروس جدید آزمایش كنند. براساس انتشار رسمی شعبه سیبری آکادمی علوم روسیه، دو کیت تشخیصی برای درمان این بیماری در مرکز علمی ویروس شناسی و بیوتکنولوژی Vector ایجاد شده است.

رینات ماکسوتوف، مدیرکل مرکز علمی دولتی "وکتور"، در این زمینه گفت: " ما در حال تولید دو واکسن هستیم که نمونه های اولیه آنها در ماه ژوئن تحت اولین مطالعات قرار می گیرند."

نتيجه گيرى نهایی دانشمندان چين در باره منبع كروناويروس - اسپوتنیک افغانستان
نتيجه گيرى نهایی دانشمندان چين در باره منبع كروناويروس

طبق گفته شعبه آکادمی علوم روسیه در سیبری، آزمایشگاه قصد دارد هم ویروس را مورد مطالعه قرار دهد، و هم اینکه چرا برخی افراد از نظر ژنتیکی مستعدتر هستند برای دریافت آن. همچنین مطالعات عوارض بعد از واکسیناسیون را نیز پیش بینی خواهند کرد. این مرکز تحقیقاتی همچنین میزبان ویروس ها - حیوانات وحشی را بررسی می کنند. دانشمندان در این راستا با همکاری نزدیک با مؤسسات جانورشناسی فعالیت می کنند.

یادآور می شود که شیوع یک نوع ناشناخته سینه پهلوی پنومونی در دسامبر سال گذشته در شهر چینی ووهان رخ داد. عامل ایجاد کننده این بیماری نوعی جدید از کرونا ویروس 2019-nCoV نامیده شد. طی چند هفته، این بیماری در سرتاسر چین شیوع یافت و در دهها کشور در سراسر جهان نیز نمونه هایی از آن یافت شد. طبق آخرین اطلاعات، حدود 2.4 هزار نفر آلوده شده و بیش از 80 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала