تشدید عملیات نظامی در نقاط مختلف افغانستان علیه طالبان

© Photo / MOD fbنیروهای هوایی افغان
نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی می‌گوید در جریان عملیات‌های نظامی که به تازگی در ولایات مختلف راه اندازی شده به مخالفان مسلح تلفات سنگین وارد شده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های وزارت دفاع ملی اخیرا اعلام کرد که  نیروهای افغان در 36 ساعت گذشته در چندین عملیات نظامی علیه طالبان که در آن از حملات زمینی و هوایی استفاده شده‌است 51 جنگجوی طالب را کشته اند.

فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی در صحبت با رسانه ها گفت، نیروهای افغان در بیش از 10 عملیات هوایی و زمینی ده‌ها طالب مسلح را از پا درآورده اند.

 طالبان از شرایط اضافی توسط آمریکا در مذاکرات صلح ناراضی اند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان از شرایط اضافی توسط آمریکا در مذاکرات صلح ناراضی اند

او گفت: "در مجموع در 24 ساعت گذشته 13 عملیات تهاجمی تصفیوی و 12 ضربه هوایی بالای مراکز تروریستان طالب در 10 ولایت کشور صورت گرفت که در نتیجه 51 تن از تروریستان کشته،13 تن آنان زخمی و به همین ترتیب 5 تن دیگر بازداشت شده‌اند. این عملیات‌ها در ولایات بادغیس، بلخ، هلمند، کندز، نیمروز، ننگرهار، کندهار، فراه و غزنی راه اندازی شده‌است."

فواد امان از گسترش عملیات‌های نظامی از بلخ به کندز، جوزجان و فاریاب نیز خبر داد.

حملات نیروهای افغان در حال تشدید یافته که هنوز خبر از پیشرفت گفت‌وگوهای امریکا و طالبان بیرون نیامده است.

آخرین بار رهبری تیم‌های مذاکره کننده امریکا و طالبان با هم به تاریخ ۲۰ جنوری نشست داشته اند.

زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان و جنرال سکات میلر فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان هفته گذشته با تیم گفت‌وگو کننده طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر در دوحه مرکز قطر دیدار کردند.

ارگ ریاست جمهوری دیروز یکشنبه در یک خبرنامه گفته است که مذاکرات امریکا و طالبان در قطر جریان داشته و در صورتی‌که پیشرفت‌هایی انجام شود، زلمی خلیل‌زاد به کابل سفر کرده و معلومات خویش را به حکومت افغانستان ارائه خواهد کرد.

وزارت دفاع افغانستان اما می‌گوید که پروسه صلح مربوط به حکومت است و نیروهای افغان تا آن زمان حملات‌شان را ادامه خواهند داد که مخالفین مسلح دست از مخالفت مسلحانه نکشیده باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала