افزایش 1،5 برابری جان‌باختگان ویروس کرونا در چین در 24 ساعت گذشته

© REUTERS / WEIBO / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN افزایش 1،5 برابری جان‌باختگان ویروس کرونا در چین در 24 ساعت گذشته
افزایش 1،5 برابری جان‌باختگان ویروس کرونا در چین  در 24 ساعت گذشته   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یک روز گذشته شمار افرادی که تاکنون در چین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند به 80 تن افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، آمار تایید شده کمیته بهداشت  چین حاکی است که شمار افرادی که تا کنون از اثر ابتلا به ویروس کرونا جان های شان را ازدست داده اند به 80 تن رسیده و  تعداد افراد مبتلا به ویروس کشنده  دراین کشور به 2744 نفر رسیده است.

شهر «ووهان» چین مهمترین مرکزی است که ویروس کرونا در آنجا گسترش یافته و مقام‌های این کشور، جمعیتی حدود 54 میلیون نفر را در قرنطینه قرار داده‌اند.

براساس برخی گزارش‌ها، تعدادی از بیماران توانسته‌اند با کمک پزشکان سلامتی خود را بازیابند.

پیشتر اعلام شد که همزمان با تلاش مقام‌های دولتی برای مقابله با این ویروس، شمار قربانیان نیز به 56 نفر افزایش یافته است.

به گفته مقامات چین، وضعیت461 بیمار وخیم گزارش شده، 51 تن از بیمارستانها مرخص شده و، تعداد مجموعی موارد مشکوک به 5794 نفر رسیده است. براساس آمار، 8 مورد عفونت در هنگ کنگ، پنج مورد در ماکائو وچهار مورد در تایوان گزارش شده است.

دست به کار شدن افغانستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
دست به کار شدن افغانستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

کرونا پس از چین، به سرعت در حال انتشار در کشورهای همسایه در آسیای جنوب شرقی مانند تایلند، جاپان و استرالیا است. درحالیکه وحشت از بیماری کرونا هنوز در کوریای جنوبی سایه افکنده است، مسوولان فیلیپین تایید کردند، دومین فرد مبتلا به سندرم تنفسی خاورمیانه را که مردی 36 ساله بوده شناسایی کرده اند. آخرین آمار از کره جنوبی نیز شامل بیش از ۳۰ قربانی و حدود ۲۰۰ نفر مبتلا است.

ویروس کرونا نخستین بار ماه دسامبر در بازاری در شهر یازده میلیون نفری ووهان مشاهده شد که محل خریدوفروش غذاهای دریایی است. مقام‌های وزارت بهداشت چین می‌گویند که این ویروس احتمالا با تجارت حیوانات وحشی ارتباط دارد.

ووهان و شماری دیگر از شهرهای چین که جمعیت آنها بالغ بر 43 میلیون نفر تخمین زده می‌شود در روزهای اخیر قرنطینه شده‌اند تا با شیوع کرونا مقابله شود.

کمیسیون بهداشت چین روز یکشنبه در بیانیه ای خاطر نشان کرد بر خلاف بیماری مرگبار سارس در سال 2003 میلادی که به سرعت منتقل می شد این ویروس در دوره خاموشی آن که نزدیک به 14 روز است به دیگران انتقال می یابد.

تاکنون مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشورهایی چون جاپان، کوریای جنوبی، تایوان، تایلند، نپال، ویتنام، عربستان سعودی، سنگاپور، ایالات متحده، فرانسه و استرالیا همراه با هنگ‌کنگ و ماکائو که وابسته به چین هستند گزارش شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала