آمریکا سقوط هواپیمای خود درغزنی را تایید کرد

© AFP 2023 / Wakil Kohsarبازگشت کرملین
بازگشت کرملین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان تایید کرده که یک هواپیمای نظامی این نیروها در ولسوالی ده یک ولایت غزنی سقوط کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سونی لگیت، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان گفته است: "بررسی ها در مورد علت سقوط جریان دارد. تا هنوز هیچ نشانه ای مبنی بر این که توسط دشمن مورد هدف قرار گرفته باشد، وجود ندارد"

او ادعای طالبان مبنی بر سقوط دادن این هواپیما را رد کرده و افزوده است که بررسی ها در مورد علت سقوط این هواپیما جریان دارد.

سونی لگیت جزییاتی در مورد تلفات این رویداد ارایه نکرده، اما خاطرنشان کرده که از این هواپیما در جمع آوری اطلاعات میدان جنگ توسط ارتش امریکا استفاده می شده است.

آریانا، سقوط هواپیمایش را تکذیب کرده است - اسپوتنیک افغانستان
آریانا، سقوط هواپیمایش را تکذیب کرده است

این در حالی است که این هواپیما حوالی ساعت 1:10 دقیقه بعد از ظهر روز گذشته(دوشنبه، 7 دلو) در روستای سدوخیل ولسوالی ده یک ولایت غزنی و در ساحه حاکمیت طالبان سقوط کرد. گروه طالبان ادعا کرده که این هواپیما را ساقط کرده و چندین افسر اطلاعاتی آمریکا در آن کشته شده‌اند.

شایان ذکر است که ابتدا مسوولان محلی در غزنی ادعا کردند که گویا هواپیمای ساقط شده، مربوط به شرکت هوایی آریانا بوده اما ؛ شرکت هوایی آریانا با تکذیب این خبر اعلام کرد: "خبری که مبنی بر سقوط یک فروند طیاره د آریانا افغان هوایی شرکت در تعداد از رسانه ها نشر گردیده حقیقت نداشته، تمامی پروازهای د آریانا افغان هوای شرکت به شکل نرمال انجام شده است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала