پرتاب بیش از 7 هزار بمب و موشک آمریکایی در سال 2019 در افغانستان

© Photo / MOD fbحملات هوایی در افغانستان
حملات هوایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا اخیرا با نشر گزارشی اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی در سال 2019 ؛ همزمان با اوج مذاکرات صلح با طالبان 7423 بمب و موشک را در افغانستان به کار برده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" اطلاعات منتشر شده توسط فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا نشان می‌دهد که جنگنده‌های این کشور در سال 2019 میلادی 7 هزار و 423 بمب و موشک را در افغانستان پرتاب کرده‌اند که بیشترین میزان از زمان ثبت این اطلاعات در سال 2006 میلادی است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که ماموریت نگهبان آزادی و ماموریت حمایت قاطع در سال 2019 میلادی 8 هزار و 773 پرواز انجام دادند که در 2 هزار و 434 مورد پرتاب موشک و بمب صورت گرفت.

پنتاگون: حملات هوایی بالای طالبان در افغانستان به دستور ترامپ است - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: حملات هوایی بالای طالبان در افغانستان به دستور ترامپ است

گفتنی است که نیروهای آمریکایی در سال 2018 میلادی نیز 7 هزار و 362 بمب و موشک را در افغانستان برده بودند که از مجموع شمار تسلیحات به کار برده شده در سال قبل آن بیشتر بود.

حملات هوایی آمریکا در حالی طی سال 2019 بطور بی‌سابقه‌ای افزایش یافت که «زلمی خلیلزاد» مذاکره کننده ارشد آمریکا در قطر برای رسیدن به یک توافق سیاسی دیدارها و نشست‌های متعددی را با طالبان داشت.

با این حال در آگست سال گذشته میلادی و پیش از زمان تعیین شده برای امضای توافق آمریکا و طالبان که بعداً توسط ترامپ ملغی شد، جنگنده‌های آمریکایی تنها در این ماه 783 بمب و موشک پرتاب کرد.

سازمان ملل نیز اخیراً نسبت به افزایش «بی‌سابقه» تلفات غیرنظامیان افغان هشدار داد. در گزارش 3 ماهه دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) آمده که این تلفات نسبت به سال گذشته 42 درصد افزایش یافته و ماه جولای نیز خونین‌ترین سال نسبت به هر ماه دیگری از سال 2009 میلادی و آغاز ثبت تلفات غیرنظامیان بود.

یوناما همچنین گزارش داده بود که نیروهای آمریکایی و متحدانش بیش از مخالفان مسلح دولت سبب کشتار غیرنظامیان افغان شدند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز اخیرا اعلام کرد که تلفات غیرنظامیان در حمله‌های هوایی نیروهای دولتی افزایش یافته و این افزایش تلفات غیرنظامیان پذیرفتنی نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала