طالبان: سقوط طیاره امریکایی در افغانستان بر روند مذاکرات تاثیر نخواهد داشت

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر طالبان: سقوط طیاره امریکایی در افغانستان بر روند مذاکرات تاثیر نخواهد داشت
طالبان: سقوط طیاره امریکایی در افغانستان بر روند مذاکرات تاثیر نخواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که با وجود جریان مذاکرات امریکا و طالبان برای رسیدن به یک توافق سیاسی حملات طرفین تشدید شده سخنگوی این گروه گفت که دو طرف هنوز به توافق نرسیده اند و امریکا نیز به حملاتش ادامه داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، پس از ساقط شدن یک فروند هواپیمای نظامیان امریکایی توسط طالبان در ولایت غزنی، سخنگوی طالبان گفت که این موضوع تأثیری بر روند مذاکرات این گروه با امریکا نخواهد داشت.

غزنی - اسپوتنیک افغانستان
امریکا: ادعای طالبان مبنی بر سرنگونی طیاره امریکایی نادرست است

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان عصر امروز با انتشار بیانیه‌ای ضمن به‌عهده گرفتن سقوط این هواپیمای امریکایی گفت که "همه سرنشینان این هواپیما از جمله افسران مهم سازمان سیا کشته شدند".

مجاهد درباره این حمله و تأثیرات آن بر مذاکرات با امریکا به روزنامه گاردین گفت که ساقط کردن این هواپیما "هیچ تأثیری" بر روند مذاکرات نخواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: هنوز هیچ توافقی صورت نگرفته است و امریکایی‌ها نیز به حملات‌شان ادامه می‌دهند.

تصاویر منتشرشده از محل حادثه حاکی از این است که احتمالاً هواپیمای ساقط‌ شده یک فروند " E-11A" متعلق به نیروی هوایی امریکا است، هواپیمایی که از آن برای گشت و شناسایی الکترونیکی بر فراز افغانستان استفاده می‌شود.

مقامات نظامی امریکایی گفته اند که اظهارات طالبان مبنی بر سرنگونی یک هواپیمای امریکایی در افغانستان توسط افراد این گروه، نادرست است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала