ویروس کرونا موجب سقوط سریع نفت شد

© AP Photo / Hasan Jamali ویروس کرونا موجب سقوط سریع نفت شد
 
ویروس کرونا موجب سقوط سریع نفت شد  
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیش بینی می شود که قیمت نفت برنت به دلیل ویروس کشنده «کرونا» چینی که منجر به کشته شدن ده ها نفر شد، به سرعت به 55 دالر در هر بشکه کاهش یابد.

به گزارش اسپوتنیک، پیش بینی می شود که قیمت نفت برنت به دلیل ویروس کشنده کرونا چینی که منجر به کشته شدن ده ها نفر شد، به سرعت به 55 دالر در هر بشکه کاهش خواهد یافت.

در هفته های آینده، «کروناویروس» مهمترین عامل تأثیرگذار بر قیمت نفت خواهد بود.

به گفته آنتون پوکاتوویچ، تحلیلگر ارشد شرکت تحلیلی بی کا اس پریمر، قیمت مواد خام ممکن است تا 57-54 دالر افت کند. در صورت تشدید وخامت اوضاع مرتبط با ویروس کرونا، قیمت نفت ممکن است تا سطح 55,5 کاهش یابد.حتی اگر بتوان شیوع ویروس «کرونا» را مهار کرد، چند هفته لازم خواهد بود تا قیمت نفت دوباره به سطح 64-63 دالر برگردد.

تشخیص پاتوژن ویروس کرونا در چین  - اسپوتنیک افغانستان
تشخیص پاتوژن ویروس کرونا در چین

با افزایش موارد جدید مبتلا به ویروس کرونا و قرنطینه شهرها، نگرانی در مورد تقاضا برای نفت افزایش یافت و این موارد سبب شد تا قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بیش از 2 درصد کاهش یابد و به پایین‌ترین میزان در چند ماه گذشته برسد. با افزایش موارد جدید مبتلا به ویروس کرونا و قرنطینه شهرها، نگرانی در مورد تقاضا برای نفت افزایش یافت.هر بشکه نفت برنت با 1.36 دالر کاهش به قیمت 59.33 دالر فروخته شد.

یادآور می شویم که چین بزرگترین واردکننده نفت جهان است و هرگونه بحرانی که تقاضای انرژی در کشور را کاهش دهد، به سرعت بر بازارهای جهانی نفت تأثیر می‌گذارد. بر اساس آمارهای گمرکی، چین در سال 2019روزانه 10 میلیون و 120 هزار بشکه نفت وارد کرده است که برابر بیش از ده درصد کل مصرف نفت جهان می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала