پمپئو: روسیه مانع برقراری آتش بس در سوریه می‌شود

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoبازی های نظامی بین امریکا و روسیه در محراق توجه تمام جهان قرار دارند
بازی های نظامی بین امریکا و روسیه در محراق توجه تمام جهان قرار دارند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه آمریکا در بیاناتی مدعی شد که روسیه، ایران و مقامات رسمی دمشق از عوامل اصلی عدم ایجاد آتش بس در شمال سوریه هستند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آمریكا، روسیه، ایران و مقامات حزب الله لبنان را از عوامل مستقیم عدم برقراری آتش بس در شمال سوریه دانست.

پمپئو در پیامی توئیتری مدعی شد: "ایران، روسیه و دولت سوریه به رهبری بشار اسد مانع اجرای آتش بس در شمال سوریه هستند". وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه نوشت: "ما این حملات وحشیانه را محکوم می‌کنیم و خواهان آتش بس فوری هستیم".

عصبانیت پمپئو از سوال خبرنگار در مورد اوکراین - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو از سوال در مورد اوکراین به خشم آمد

به گفته وزیر امور خارجه ایالات متحده، حملات بی ثبات کننده نیروهای روسیه، حکومت بشار اسد، ایران و حزب الله لبنان به این مناطق شمال سوریه از برقراری آتش بس و بازگشت آوارگان که خواسته قطعنامه شورای امنیت بوده است، جلوگیری می‌کند.

درگیری‌ها در ولایت ادلب سوریه و حملات تروریست‌ها به حلب در روزهای اخیر درحالی شدت گرفته است که از روز نهم جنوری با توافق میان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی در منطقه امن ادلب آتش بس اعلام شده است؛ اما این آتش بس دو روز پس از اعلام حملات تروریست‌ها نقض شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала