آیا ویروس خطرناک چینی به ترکیه هم رسید؟

© REUTERS / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN ویروس خطرناک چینی به ترکیه رسید
 ویروس خطرناک چینی به ترکیه رسید  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات صحت و بهداشت ترکیه از بستری شدن 12 تن به ظن ابتلا به «ویروس کرونا» خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری  DHA»» به نقل از شهردار «کاپادوکیا»ی ترکیه خبر داده است که ده تن شهروند چین که به ترکیه سفر کرده بودند و 2 شهروند ترکیه به ظن ابتلا به ویروس «کرونا» در بیمارستان بستری شده‌اند.

شهردار «کاپادوکیا»ی ترکیه گفته است:«علایم این بیماری در یکی از گردشگران مشاهده شد و پزشکان بهرای درنظرداشت احتیاط 9 نفر دیگر را که در تماس با او بودند از جمله راننده و راهنمای گردشگری را بستری کردند.

آزمایش خون آنها به وزارت بهداشت ترکیه ارسال شده است و تا دریافت نتیجه، گردشگران در یک بخش قرنطینه بیمارستان محلی قرار خواهند داشت».

این در حالیست که پیش ازاین، فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در گفتگو با رسانه‌ها درباره شیوع ویروس کرونا با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه تاکید کرد: در حال حاضر وضعیتی که باعث ترس و وحشت شهروندان ترکیه شود وجود ندارد.

کمک 5 میلیون دالری بیل گیتس برای مبارزه با کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
کمک 5 میلیون دالری بیل گیتس برای مبارزه با کرونا ویروس

او گفت: «اخبار شیوع این ویروس و همکاری‌های نهادهای بین‌المللی را پیگیری می‌کنیم. راهنمایی های لازم پیرامون تشخیص، پیشگیری و روند قابل اجرا برای مراقبت و کنترل این ویروس را منتشر کردیم». 

کرونا پس از چین، به سرعت در حال انتشار در کشورهای همسایه در آسیای جنوب شرقی مانند تایلند، جاپان و استرالیا است.

ویروس کرونا نخستین بار ماه دسامبر در بازاری در شهر یازده میلیون نفری ووهان مشاهده شد که محل خریدوفروش غذاهای دریایی است. مقام‌های وزارت بهداشت چین می‌گویند که این ویروس احتمالا با تجارت حیوانات وحشی ارتباط دارد.

ووهان و شماری دیگر از شهرهای چین که جمعیت آنها بالغ بر 43 میلیون نفر تخمین زده می‌شود در روزهای اخیر قرنطینه شده‌اند تا با شیوع کرونا مقابله شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала