کمیسیون شکایات: برخی فیصله های مهم تا پایان هفته اعلام می‌شود

© Photo / IEC AFG fbمرکز جمع آوری اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
مرکز جمع آوری اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان در کمیسیون مستقل انتخابات می گویند که تا پایان هفته روان، موضوعات بزرگ روی میز کمیشنران این کمیسیون قرار می‌گیرد و برخی فیصله های مهم اعلان خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، مسوولان در کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گویند که تصمیم درباره بازشماری آرای بیش از 2500 محل که در نتیجه فیصله‌های دفاتر ولایتی این کمیسیون به بازشماری رفته‌اند، تاهنوز نهایی نیست.

محمدقاسم الیاسی، منشی و سخن‌گوی کمیسیون شکایات انتخاباتی در صحبت با خبرنگاران گفت که کارهای کمیسیون شکایات، نسبت به اعتراضاتی که به صورت استینافی در قالب موضوعات بزرگ، به شمول 300 هزار رأی جنجال برانگیزی که درج شده بود، پیشرفت خوبی داشته است.

الیاسی افزود: «تا پایان این هفته، موضوعات بزرگ روی میز کمیشنران قرار می‌گیرد و شاهد برخی فیصله‌های مهم خواهیم بود».

منشی کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد ابطال 300 هزار رأی جنجال برانگیز تاکید کرد، بررسی ها در این مورد ادامه دارد و تا کنون نهایی نشده است.

این در حالی است که روز گذشته چمن شاه اعتمادی، رییس دبیرخانه کمیسیون شکایات انتخاباتی گفته بود که تصنیف بندی پرونده های استینافی 13 ولایت به پایان رسیده و تا دو روز آینده، تصنیف بندی قضایای استینافی 10 ولایت دیگر نیز به پایان می رسد.

اعتمادی افزوده بود که مرحله بررسی و تحلیل قضایایی که تصنیف بندی شده، آغاز گردیده و به زودی جهت اتخاذ تصمیم به اعضای رهبری کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی فرستاده می شود.

این در حالی است که از آغاز روند رسیدگی به شکایات استینافی نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری؛ بیش از 6 هزار شکایت استینافی در کمیسیون شکایات انتخاباتی ثبت شده است.

این کمیسیون به تاریخ ۱ دلو روند رسیدگی به 6 هزار و 290 شکایت استینافی را آغاز کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала