ارتش آمریکا را حملات مرگبارتر تهدید می کند

© AP Photo / Krzysztof Zatycki ارتش آمریکا را حملات مرگبارتر تهدید می کند
 ارتش آمریکا را حملات مرگبارتر تهدید می کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحلیلگر آمریکایی: حمله به سربازان آمریکایی در عراق و سوریه می تواند بطور منظم، پیشرفته و کشنده تر شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست، با چنین هشداری در مقاله ای برای این نشریه، دانیل دیویس، تحلیلگر بازنشسته ارتش نوشته است که در خاورمیانه پس از ترورسردار سلیمانی، پویایی جنبش ها و گروه های مختلف ضدآمریکایی رو به افزایش است.

به گفته وی، در خاورمیانه پس از ترور جنرال قاسم سلیمانی، نیروهای مختلف ضد آمریکایی رو به افزایش  است و حملات تلافی جویانه سربازان آمریکایی را تهدید می کند.

دیویس خاطرنشان می کند، در حالی که ظاهرا تهران تصمیم گرفته است چهره عادی از خود نشان دهد و ساختمانهای خالی را در دو پایگاه آمریکایی در عراق را مورد حمله موشکی قرار داد. هیچ آمریکایی در نتیجه حمله موشکی ایران کشته نشد، از وضعیت خطرناک جلوگیری شد. تحلیلگر هشدار می دهد که دفعه دیگر، همه چیز (میان ایران و آمریکا) می تواند به جنگ تمام عیار تبدیل شود.

سردار قاسم سلیمانی - اسپوتنیک افغانستان
رسانه ها: قاتل "سردار سلیمانی" درسقوط هواپیمای آمریکایی در غزنی کشته شد

دیویس در پایان گفت، وظیفه دولت حفاظت از زندگی آمریکایی ها و جلوگیری از درگیری های غیر ضروری است، بنابراین واشنگتن به طور رسمی باید درباره خروج سربازان از عراق و سوریه تصمیم بگیرد.

گفتنی است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم جنوری جنرال قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد را مورد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم جنوری در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала