Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تنوع در هیئت مدیره فوتبال، مقابله با نژادپرستی

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر وینسنت کمپانی بازیکن اندرلیخت Футбол. Лига чемпионов. Матч ЦСКА - "Манчестер Сити"
وینسنت کمپانی بازیکن اندرلیخت Футбол. Лига чемпионов. Матч ЦСКА - Манчестер Сити - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وینسنت کمپانی باور دارد که تغییر در هیئت مدیره باشگاه ها، موضوع نژادپرستی حل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، وینسنت کمپانی مدافع بلجیمی معتقد است که نژادپرستی در فوتبال فقط در صورت وجود تنوع در هیئت مدیره قابل حل است که به گفته وی در حال حاضر چنین نمی باشد.

کاپیتان پیشین منچسترسیتی گفت که صحبت از تعطیلی ورزشگاه و ممنوعیت هواداران، یک طلسم سرخ اما مسئله واقعی در دفاتر فدراسیون های فوتبال و باشگاه ها بود.

وی گفت: "اگر به کل فوتبال نگاه کنید ... هر هیئت مدیره، هر اتاق مدیریت واحد ، تنوع ندارد. هیچ نمایندگی ای با صفر فیصد در اکثر اداره ها وجود ندارد."

فوتبال اروپا در چند ماه گذشته دچار موارد نژاد پرستی با حوادث مشهور در ایتالیا، انگلستان، هالند و بلغارستان شده است.

کمپانی عضو شورای جدید جهانی بازیکن (FIFPro) که به منظور ایجاد صدای بیشتر بازیکنان طراحی شده گفت که تمرکز فقط به شکل سرکوب اشتباه است.

مدافع فعلی باشگاه اندرلیخت بلجیم  می گوید: "کسی شعار میمون می دهد و ما می خواهیم 10 سال او را تحریم کنیم، یا 15 امتیاز را کسر کنیم. اما ما در حال بررسی مسئله اشتباه هستیم. مسئله این است؛ افرادی که سیاست گذاری می کنند کاملاً تنوع ندارند و این همچنین به معنای تنوع جنسیتی است، حتی می توانند بحث کنند که مناسب ترین اقدام چیست."

این بازیکن 33 ساله گفت که در تلاش است تا نظر خود را جلب کند. وی گفت: "من دو سال است كه این را می گویم و به هیچ جا نمی رسم."

وی گفت: "هیچ کس در راهروها (از قدرت) نمی رود. فکر می کند این یک موضوع اصلی است."

کمپانی می گوید که اقلیت های قومی هنگام تلاش برای دستیابی به موقعیت های قدرت، با "سقف شیشه ای" روبرو شدند.

وی گفت: "شما از آغاز زندگی خود می دانید که موقعیت هایی وجود دارد که هرگز نمی خواهید به آنها برسید، زیرا در این محیط رشد نکردید به همان مدرسه ای که این بچه ها هستند نرفتید، رفتید؟ بهترین اصطلاح، سقف شیشه ای است، شما از آن پله ها بالا می روید و می بینید که چقدر می توانید بالا بروید و ناگهان در مقابل این دیوار نامرئی گزاف گویی می کنید، جایی که دیگر نمی توانید بالا بروید و هر کس دیگری می تواند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала