شمار قربانیان ویروس کشنده کرونا در چین افزایش یافته است

© REUTERS / WEIBO / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN شمار قربانیان ویروس کشنده کرونا در چین افزایش یافته است
 شمار قربانیان ویروس کشنده کرونا در چین افزایش یافته است   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار کشته شدگان ناشی از ویروس کرونا در چین به 132 نفر افزایش یافته است، در کل 5974 نفر بیمار شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، براساس اطلاعات منتشر شده توسط پکن، انتشار کرونا ویروس جدید در چین در مقایسه با ویروس «سارس» در سال‌های (2002-2003) فراتر رفته است.

اکنون تعداد موارد تایید شده عفونت به 5999 نفر رسیده است (9239 نفر دیگر تحت ظن) ، 132 نفر جان باختند ، 104 نفر نیز درمان شده اند.

به نقل از کمیته بهداشت و درمان چین: تعداد کل بیماران مبتلا به ذات الریه که ناشی از نوع جدیدی از ویروس کرونا در چین است، به 5 هزار و 974 نفر رسیده است که از این تعداد 132 نفر فوت کردند.

یک روز قبل، به طور رسمی 4515 مورد و 106 مورد فوت گزارش شده است.

در طول یک روز، مقامات اطلاعات مربوط به 1،459 مورد جدید را که این بیماری مبتلا شده بودند دریافت کردند و همچنین 26 مورد مرگ را ثبت کردند، در این روز 43 نفر از بیمارستان مرخص شدند.

 ویروس کرونا باعث افزایش قیمت طلا شد - اسپوتنیک افغانستان
ویروس کرونا باعث افزایش قیمت طلا شد

در بیانیه آمده است: "از نیمه شب 28 جنوری، کمیته بهداشت کشور اطلاعاتی را از 59 استان در مورد 5974 مورد به بیماری اشی از نوع جدیدی از کروناویروس دریافت کرد، که از این تعداد 1239 نفر در شرایط جدی قرار دارند".

گفتنی است، بر اساس اطلاعات اولیه این ویروس از بازارهای ماهی فروشان در ووهان نشات گرفته باشد که همچنین محل خرید و فروش غیرقانونی گوشت حیوانات وحشی است.

در سال 2003 میلادی، نوعی از ویروس در چین شناسایی شد که عامل ایجاد کننده بیماری سارس بود و در آن سال، ظرف مدت کوتاهی در 27 کشور دنیا گسترش پیدا کرد و به یک وضعیت اضطراری بهداشتی با اهمیت بین المللی تبدیل شده بود. این ویروس در آن سال به سرعت و ظرف 10 هفته کنترل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала