وزارت صحت: هیچ واقعهٔ ویروس کرونا در کشور ثبت نشده است

© Sputnik -TAوزارت صحت: هیچ واقعهٔ ویروس کرونا در کشور ثبت نشده است
وزارت صحت: هیچ واقعهٔ ویروس کرونا در کشور ثبت نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌ها در وزارت صحت افغانستان می‌گویند، این نهاد تدابیر لازم و ابتدایی را برای مبارزه با ویروس کرونا روی دست گرفته اند.

 

دکتر فدا محمد پیکان، معی عرضه خدمات صحی در گفت‌و‌گوی ویژه با اسپوتنیک افغانستان می‌گوید، وزارت صحت در فرودگاه‌های مختلف افغانستان تدابیر لازم را روی دست گرفته است و مسافران که مستقیم یا غیر مستقیم از چین به مقصد افغانستان سفر می‌کنند، تحت تدابیر لازم قرار می‌گیرند.

به گفتهٔ او، شهروندان افغانستان که از شهر «وهان» چین به کشور میایند، تحت قرنطین قرار می‌‌گیرند.

 تا حال هیچ یک از شهروندان افغانستان از شهر وهان چین به افغانستان سفر نداشته اند.

«ما جدا از فرودگاه‌ها، در سرحدات افغانستان که مرز مشترک با چین دارد کارمندان صحی را موظف ساخته ایم تا کسانی که از راه زمین وارد کشور می‌شوند مورد ارزیابی قرار دهند و کسانی که دارای تب و سرفه استند و در چین با شهروندان این کشور در تماس بوده اند تحت شرایط ویژه قرار می‌گیرند و کسانی که حالت صحی شان هادی باشد، برگهٔ از طرف وزارت صحت دریافت می‌کنند تا در صورت دیده شدن یکی از علایم ویروس کرونا، به نزدیک‌ترین مرکز صحی که در ۳۴ ولایت افغانستان ایجاد شده است بروند».

معین وزارت صحت در خصوص تشخیص ویروس کرونا می‌گوید:

«تشخیص ویروس کرونا در اتلانتا، نیدرلند و هانک‌کانگ امکان‌پذیر است. اما در صورت که واقعه مشکوک را پیدا کنیم، ما با سازمان صحی جهان در تماس استیم و نمونهٔ خون شخص مشکوک را با آن‌ها شریک می‌سازیم تا نتیجه را برای ما بفرستند».

وزارت صحت افغانستان از شهروندان این کشور می‌خواهد تا نگران نباشند و با توجه به موسم سرما، ریزش و تب و سینه‌و‌بغل مریضی فصلی است و ربطی به ویروس کرونا ندارد.

 

این در حالی است که شیوع ویروس کرونا در چین به شدت در حال گسترش در دیگر کشورها است. تاکنون بیش از 132 تن در چین جان باخته و 5974  تن دیگر نیز مصاب شده اند. شیوع این ویروس تاکنون در 16 کشور جهان تایید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала