زیردریایی‌های روسیه که در ظرف 30 دقیقه قادر به نابود کردن جهان استند

© Photo / Рress-service of JSC "PO "Sevmas"زیردریایی‌های روسیه که در ظرف 30 دقیقه قادر به نابود کردن جهان استند
زیردریایی‌های روسیه که در ظرف 30 دقیقه قادر به نابود کردن جهان استند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشنل اینترست پنج زیردریایی را نام برده است که قادر به نابود کردن جهان در ظرف 30 دقیقه استند.

به گزارش اسپوتنیک، مجله نشنل اینترست در مقاله‌ای از پنج زیردریایی نام برده است که قادر اند در ظرف 30 دقیقه جهان را نابود کنند که از این پنج زیردریایی، سه زیردریایی مربوط به روسیه و دو آن مربوط به امریکا می‌شود.

Подводная лодка проекта Ясень-М - اسپوتنیک افغانستان
پیشرفته ترین زیردریایی روسیه به آب پرتاب شد

در مقاله که توسط این مجله امریکایی منتشر شده است از پنج زیردریایی هسته‌ای که در حال حاضر در خدمت نیروی دریایی روسیه و یا امریکا قرار داردند و یا به زودی به بهره‌برداری قرار می‌گیرند نام برده است. نویسنده این مقاله تاکید کرده است که نمونه‌های قدیمی‌تر مانند زیردریایی‌های اتحاد جماهیر شوروی از پروژه 941 «کوسه» در نظر گرفته نشده، چون بسیاری از آنها قبلاً از بین رفته اند.

در این فهرست رده بندی زیردریایی‌های پروژه 955 بوری که مجله آن را «آرامترین زیردریایی‌ها با راکت‌های بالستیک» می‌نامد و همچنان زیردریایی‌های پروژه 667BDRM دلفین و زیردریایی های پروژه 885M یاسن-م قرار گرفتند. آخرین زیردریایی روسی این لیست طبق گفته نویسنده این مقاله می‌تواند به دامنه 2 هزار کیلومتر به ساحل شرقی ایالات متحده امریکا برسد و از این فاصله اهداف تا دریاچه های بزرگ را هدف گیری کند.

از زیردریایی‌های امریکایی موجود در این مجموعه، زیردریایی‌هایی از نوع «اوهایو» و زیردریایی های جدید از نوع کلمبیا بودند پیش‌بینی می‌شود سال آینده ساخت آن به اتمام رسد و به بهره‌برداری در سال 2031 قرار گیرد.
این مجله خاطرنشان می‌کند که برخی از زیردریایی های ذکر شده چنان قدرتمند استند که توان جنگی لازم برای «پاک کردن 288 هدف به ابعاد شهر با خاکسترهای رادیواکتیو» را دارا استند.

نویسندۀ این مقاله می‌نویسد: در واقع، این ماشین‌ها و تجهیزات نظامی آنها می‌توانند تمدن را در مدت زمان کمتری از زمان لازم برای سفارش پیتزا در صورت آغاز جنگ جهانی سوم نابود کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала