مجهز شدن زیردریایی‌های امریکا با کلاهک‌های هسته‌ای با قدرت کم

© Photo / Public domain/U.S. Navy/Ronald Gutridgeمجهز شدن زیردریایی‌های امریکا با کلاهک‌های هسته‌ای با قدرت کم
مجهز شدن زیردریایی‌های امریکا با کلاهک‌های هسته‌ای با قدرت کم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا نصب کردن راکت‌های هسته‌ای جدید با قدرت کم را در زیردریایی‌های ترایدنت آغاز کرده است.

 به گزارش اسپوتنیک، براساس مقاله‌ای که از طرف متخصصان فدراسیون دانشمندان امریکایی منتشر شده، امریکا نصب کردن راکت‌های جدید هسته‌ای با قدرت کم را در زیردریایی‌های ترایدنت آغاز کرده است.

طبق گفته‌های آنها، زیردریایی تنسی مجهز به چنین راکتی، ابتدا در اواخر سال 2019 میلادی از پایگاه ناوگان امریکا در جورجیا بیرون شد و به گشت‌زنی به سمت اقیانوس اطلس حرکت کرد.

دولت دونالد ترامپ از ساخت راکت‌های جدید هسته‌ای در اوایل سال 2018 میلادی خبر داد که این امر به دلیل لزوم بازدارندگی روسیه به سلاح‌های هسته‌ای ادعا شد.

امریکا پیمان منع راکت های هسته‌ای  نقض می کند اما روسیه را متهم می سازد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا پیمان راکت های هسته‌ای را نقض می کند اما روسیه متهم می شود

طبق برآوردهای متخصصان فدراسیون دانشمندان امریکایی یک یا دو راکت جدید هسته‌ای امریکا نوع W76-2 توسط یک یا دو زیردریایی تنسی حمل می‌شوند. که هر راکت با کلاهک هسته‌ای ظرفیتی 5 کیلوتن دارد که چنین کلاهک هسته‌ای قابل حمل در یک راکت قرار گرفته است.

دانشمندان می‌نویسند که بقیه کلاهک‌های هسته‌ای زیردریایی تنسی استندرد استند که هر کدام 90 و 455 کیلوتن است.

ارتش امریکا ادعا کرد که گویا روسیه آموزه «تشدید برای دفع تشدید» را اتخاذ کرده است، وقتی اسلحه هسته‌ای تاکتیکی در صورت عدم موفقیت حمله با استفاده از سلاح‌های معمولی قابل استفاده است. بنابراین، راکت جدید با کلاهک هسته‌ای امریکا نوع W76-2 «باید در مقابل تصور غلط مبنی بر این که نقصی در پتانسیل بازدارنده منقطه‌ای امریکا وجود دارد، مقاومت کند».

در عین حال، متخصصان فدراسیون دانشمندان امریکایی این ایده را غیرقابل تصور می‌دانند که مسکو می‌تواند براساس قدرت کلاهک‌های امریکایی تصمیم گیری در مورد حمله هسته‌ای را اتخاذ کند. علاوه بر این، آنها یادآوری می‌کنند که امریکا در حال حاضر تعداد زیادی از سلاح‌های هسته‌ای با قدرت کم را در اختیار دارد که حدود یک هزار سلاح‌های هسته‌ای می‌باشند. ما در مورد راکت‌های کروز برای بمب‌افکن های بی‌-52 و بمب‌های هوایی بی-61 صحبت می‌کنیم. با این حال طرفداران از نصب کردن کلاهک‌های هسته‌ای زیردریایی یاد می‌کنند و می‌گویند که طیاره‌ها نمی‌توانند بر پیشرفت که در سال‌های اخیر در سیستم دفاع هوایی روسیه صورت گرفته است، غلبه کنند.

نویسندگان بر این باورند که با وجود صحبت کردن در مورد روسیه، در واقع می‌توان از سلاح‌های هسته‌ای با قدرت کم به عنوان وسیله‌ای برای حمله هسته‌ای علیه کوریای شمالی یا ایران استفاده کرد. استراتژی هسته‌ای امریکا نشان می‌دند که این کشور قد دارد «توانایی امریکا در پاسخگویی به حملات استراتژیک هسته‌ای یا غیر هسته‌ای» را گسترش دهد، این امر نخستین راه را برای حمله هسته‌ای هموار می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала