دشواری‌ های کاری یک شهردار زن در ولایت هرات

© Photo / Facebook/Enjildistrictدشواری‌ های کاری یک شهردار زن در ولایت هرات
دشواری‌ های کاری یک شهردار زن در ولایت هرات  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهرداری ولسوالی انجیل هرات می گوید که اولین روز تعدادی از متنفذین و ریش‌سفیدان انجیل با کارم من‌حیث شهردار تا حدی مخالفت کردند.

به گزارش اسپوتینک به نقل از طلوع نیوز، سوسن بهبود زاده، از پنج ماه بدینسو به عنوان شهردار ولسوالی انجیل ولایت هرات کار می کند، از کارش در این اداره خوشنود است.

او می افزاید که مدت بسیار جنگیده است که تا جامعه سنتی، عالمان دین، کلان های قومی «زن ستیز» را قناعت دهد که زن هم می تواند از  پس از کارهای اداری و مهم دولتی برآید.

شهردار تهران به عنوان سفیر همزبانی افغانستانی ها و ایرانی ها  - اسپوتنیک افغانستان
شهردار تهران به عنوان سفیر همزبانی افغانستانی ها و ایرانی ها

او افزود: " برای اولین روز تعدادی از متنفذین و ریش‌سفیدان انجیل با کارم من‌حیث شهردار تا حدی مخالفت کردند. شاید ذهنیت آن‌ها نسبت به کار یک زن در ولسوالی برای اولین بار موافق نبود و آن‌ها نمی‌خواستند یک زن بیاید کار بکند و می‌گفتند که ما نمی‌خواهیم یک زن بیاید در ولسوالی کار بکند؛ اما وقتی با آن‌ها مواجه شدیم، نشستیم و رو در رو صحبت کردیم، آن‌ها هم قناعت کردند که زن‌ها هم می‌توانند کار کنند و توانایی کار را دارند".

بانو بهبود زاده، مسئولیت شهرداری بزرگترین ولسوالی هرات را به عهده دارد که بیش از 500 روستا را تحت پوشش قرار می دهد، که در بسیاری از روستاها که کارهای شهرداری جریان، خودش از نزدیک بررسی می کند.

خشم  کاربران ازنصب تابلوی تحقیر آمیز دربارۀ چه‌گونه‌گی حجاب در هرات   - اسپوتنیک افغانستان
نصب تابلوی جنجالی دربارۀ چه‌گونه‌گی حجاب زن در هرات خبرساز شد + عکس

بانو بهبودزاده می‌گوید که در سال روان درآمدهای شهرداری ولسوالی انجیل افزایش یافته و برای پیشبرد کارهای چند پروژه در این ولسوالی بودجه بدست آورده‌است.

مریم جامی احمدی، فعال عرصه حقوق زنان در هرات بیان داشت: "زنان می‌توانند در ادارات کلیدی من‌حیث رییس، من‌حیث مدیر ... کار کنند".

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات اظهار داشت: "هرات زنان توانمندی دارد و تلاش و کوشش ما همین است که زنان هم تعداد شان در حکومت زیاد شود و هم در پست‌هایی بیایند که بتوانند فیصله‌ کنند".

همین حال در افغانستان دو شهرداری توسط زنان اداره می شوند، ظریفه غفاری، شهردار شهر میدان وردک، نیز از چالش های فروان فراراه کارش سخن زده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала