فیس‌بوک 500 میلیون دالر به شهروندان ایلینویا غرامت می‌دهد

© REUTERS / Dado Ruvicفیس‌بوک 500 میلیون دالر به شهروندان ایلینویا غرامت می‌دهد
فیس‌بوک 500 میلیون دالر به شهروندان ایلینویا غرامت می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت امریکایی فیس‌بوک برای پرداخت دادخواست ساکنان ایلینویا در مورد سیستم تشخیص چهره موافقت کرده که مبلغ 550 میلیون دالر بپردازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، فیس‌بوک برای پرداخت دادخواست ساکنان ایلینویا در مورد استفاده از سیستم تشخیص چهره موافقت کرده است مبلغ 550 میلیون دالر غرامت بپردازد.

پیش از این، گزارش شد که فیس‌بوک دیگر به‌طور خودکار از سیستم تشخیص چهره در شبکه اجتماعی استفاده نخواهد کرد.

Значки-логотипы социальных сетей на экране смартфона - اسپوتنیک افغانستان
فیس‌بوک "قاتل" آندروید ها را می‌سازد

براساس این توافق‌نامه فیس‌بوک 550 میلیون دالر را به کاربران واجد شرایط و شاکی ایلینویا پرداخت می‌کند. و همچنان این شرکت توافق کرده است که بخشی از نتایج مالی سه ماهه خود را اعلام کند.

دیوید وتر مدیر مالی فیس‌بوک تاکید کرد که این شرکت تصمیم گرفته است که به نفع جامعه و سهامدارانش موضوع را حل کند.

ساکنان ایلینویا در سال 2015 میلادی علیه فیس‌بوک دادخواست گروهی کردند و همچنان این شرکت امریکایی را به نقض قانون با استفاده از سیستم تشخیص چهره برای جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک متهم کردند.

یک دادگاه تجدید نظر فدرال در امریکا در سال 2019 میلادی، تلاش فیس‌بوک برای اعراض به دادخواست مربوطه را رد کرد و این تصمیم فیس‌بوک را در معرض پرداخت احتمالی میلیاردها دالر به نفع ساکنان ایلینویا قرار می‌داد.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک با همین نام در 4 فبروری سال 2004 میلادی توسط مارک زاکربرگ تاسیس شد. مقر فیس‌بوک در کالیفرنیا است. فیس‌بوک دارای تعدادی سرویس محبوب دیگر مانند مسنجر، اینستاگرام، واتس‌اپ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала