واشنگتن قصد تجزیه عراق را دارد

© Fotolia / Garyساختمان کنگره در واشنگتن
ساختمان کنگره  در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا با افزایش فشارعلیه بغداد، می خواهد طرح خطرناک خود را برای تجزیه عراق عملی نماید.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس خبری مهر اطلاع داده است که ایالات متحده امریکا خواب توطئه جدیدی را برای عراق در نظر دارد و می خواهد طرح خطرناک «تجزیه» خود را در این کشور عملی نماید.

نماینده خاص امریکا: تاکنون هیچ مذاکره معناداری با عراق انجام نشده است - اسپوتنیک افغانستان
نماینده خاص امریکا: تاکنون هیچ مذاکره معناداری با عراق انجام نشده است

‌کار شناس رامین حسین آبادیان در این ارتباط می گوید: چنین به نظر می‌رسد که سلسله تحرکات خصمانه و مشکوک رهبران تروریست آمریکایی در منطقه و به ویژه عراق پایانی ندارد. آخرین اخبار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که امریکایی‌ها به صورت مخفیانه به دنبال عملی نمودن توطئه جدیدی در خاک عراق هستند و آن، توطئه تجزیه است.

در همین ارتباط، اخیراً یک رسانه عرب زبان گزارشی را منتشر کرده و از طرح خطرناک واشنگتن برای تجزیه عراق پرده برداشته است. پایگاه لبنانی «العهد» در همین خصوص با انتشار گزارشی اعلام کرده است: «نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه طرح‌های تجزیه عراق توسط امریکا و اسرائیل و همپیمانان منطقوی و بین المللی شأن بار دیگر تحت بحث و بررسی قرار گرفته است». این درحالی است که دیگر رسانه‌های منطقوی نیز به طرح تجزیه عراق توسط ایالات متحده امریکا واکنش نشان داده‌اند.

پنتاگن: امریکا پلان خروج از عراق را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگن: امریکا پلان خروج از عراق را ندارد

درهمین راستا، روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که واشنگتن با استفاده از مواضع طیف‌های کُرد و اهل تسنن که خواستار باقی ماندن امریکایی‌ها در عراق هستند، پرونده تجزیه این کشور به چند اقلیم را کلید زده است. به گزارش این روزنامه، ایده تجزیه عراق به چند منطقه، برآیند چندین نشست است که طی سالهای گذشته برگزار شده است. در واقع امریکایی‌ها از طرح تجزیه عراق به دنبال تضعیف این کشور و تضمین بقای خود در این کشور هستند.

قریب به 3 هفته پیش بود که امریکایی‌ها به منظور بررسی طرح تجزیه عراق به چند اقلیم نشستی را در شهر «ابوظبی» امارات برگزار کردند. برخی منابع اعلام کردند شماری از شخصیت‌های اهل تسنن عراقی نیز در نشست مذکور حضور داشتند. در همین ارتباط، روزنامه «الأخبار» لبنان نوشت: «نمایندگان امریکا در نشست ابوظبی طرح تجزیه عراق را به صورت رسمی مورد بحث و بررسی قرار دادند». بدون شک، این طرح بدون ارتباط با منافع اسرائیل در منطقه نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала