حمله نظامیان اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی دستکم 10 زخمی برجای گذاشت

© Sputnik / Issam Al-Rimawi /  مراجعه به بانک تصاویر حمله نظامیان اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی دستکم 10 زخمی برجای گذاشت
حمله نظامیان اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی دستکم 10 زخمی برجای گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای نظامی اسرائیل به نمازگزاران نزدیک مسجد باب الرحمه حمله کرده و مانع ادای نماز شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، منابع فلسطینی امروز جمعه تاریخ 31 جنوری اعلام کرده اند که نیروهای اسرائیلی به نمازگزاران فلسطینی در نزدیک نمازخانه "باب الرحمه" حمله کرده و جلو آنها را برای عزیمت به سمت قبه الصخره و مسجد قبلی گرفتند.
در عین حال افراد موجود گفته اند که این نیروها نمازگزاران را به زور از باب حطه از مسجد الاقصی اخراج کرده و 10 تن را زخمی کردند.
نیروهای رژیم اسرائیل همچنین به زنان حمله کرده و برخی از آنها را کشان کشان از محل بردند.
نیروهای اسرائیلی 10 نمازگزار را به ضربه گلوله‌های پلاستیکی مجروح ساختند.
اما شماری از منابع خبری نیز هدف اشغالگران از یورش به مسجد الاقصی را جلوگیری از برگزاری هرگونه تظاهرات اعتراض آمیز بعد از نماز صبح علیه طرح سازش آمریکایی موسوم به معامله قرن دانستند.
طرح معامله قرن که توسط آمریکا رونمایی شد خواستار چشم‌ پوشی پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است ؛ طرحی که برخلاف مفاد قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل است .
این طرح هم چنین در پی الحاق قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن به اسرائیل است.
معامله قرن طرحی است که واشنگتن مدعی است مساله فلسطین را حل و فصل می‌کند، بدون آنکه به فلسطینی‌ها همه حقوق به رسمیت شناخته شده بین‌المللی آنان را اعطا کند.
به گفته منابع مطبوعاتی اسرائیلی، این معامله ادعایی ایجاد یک کشور فلسطین در بخش‌هایی از کرانه باختری، الحاق قدس شرقی به اسرائیل و نادیده گرفتن راه حل مشکل آوارگان فلسطینی را پیشنهاد می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала