وسایل کمکی ضروری در موثرترین سرویس اطلاعاتی جهان (قسمت 1)

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر وسایل کمکی ضروری در موثرترین سرویس اطلاعاتی جهان (قسمت 1)
وسایل کمکی ضروری در موثرترین سرویس اطلاعاتی جهان (قسمت 1) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عقیده ای وجود دارد که هیچ سرویس ویژه ای برابر با KGB وجود نداشت. تجربه KGB اتحاد جماهیر شوروی در سراسر جهان هنوز مورد مطالعه و استفاده قرار می گیرد.

این به هیچ وجه راز نیست که زمینه فعالیت سازمان فقط به اطلاعات محدود نمی شد، بلکه همه عرصه های زندگی جامعه را در بر می گرفت. سیستم کنترول عقیدتی شهروندان با دقت تنظیم شده بود (بیش از پنج هزار سند نورماتیفی که توسط شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی، رئیس KGB تصویب شده بودند) با فعالیت های جزایی - سرکوبگرانه سنجیده شده با جزئیات مفصل وجود داشت.

 نام  جواسیس برجسته اتحاد جماهیر شوروی و روسیه افشا شد  - اسپوتنیک افغانستان
نام جواسیس برجسته اتحاد جماهیر شوروی و روسیه افشا شد

مکاتیب متحدالمال، نامه ها، مجموعه مقالات مربوط به کار عملیاتی و تحقیقاتی KGB، خلاصه مطالب مربوط به افشا کردن اجنتنان – هر اقدام تشریح و توضیح شده بود. چه می توانم گفت، رمان های کامل ساخته شده بودند، کتابچه هایی برای تهیه درست توصیف روانشناسی افراد با اندیشه ضد شوروی تهیه شده بود. مانند هاله رمز و راز KGB، تصویر عامل KGB در طول سال ها در حال تکامل بود. یک قهرمان بی باک، با توانایی های ذهنی تقریبا نامحدود برای تجزیه و تحلیل، بدون ترس و سرزنش، بطور تعصب آمیز به کارهای خود ادامه میداد، همه چنین رازهایی با نگاه از یک سوراخ شباهت داشت... این بود شرح مختصر توصیف چهره یک مامور واقعی  KGB(که اصلاً طی مدت زمان طولانی شکل گرفته بود). جوانان قابل اعتماد در یكی از قدرتمندترین و مؤثرترین سرویسهای ویژه تاریخ بشر انتخاب می شدند.

سابقه دار کاجی بی راجع به رازهای جنگ در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
سابقه دار کاجی بی راجع به رازهای جنگ در افغانستان

در تاریخ 13 مارچ سال 1954، هیئت رئیسه شورای عالی اتحاد جماهیر شوروی فرمان تأسیس KGB را در چوکات شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی تصویب كرد، كار بازسازی آژانس های امنیت دولتی تحت رهبری دگرجنرال ایوان سرووف به این ترتیب آغاز شد. وظایف آتی بر عهده کمیته امنیت دولتی قرار داشتد: کار جمع آوری اطلاعاتی در کشورهای سرمایه داری، مبارزه با فعالیت های جاسوسی سرویس های اطلاعاتی خارجی، مبارزه با عناصر ضد شوروی، ضد حمله به اردو و نیروی بحری اتحاد جماهیر شوروی و سازماندهی رمزگذاری و رمزگشایی در این کشور. وظیفه اصلی به شرح زیر تدوین شده است: "از بین بردن عواقب ناشی از فعالیت خصمانه دشمن در ارگانهای امنیت دولتی در اسرع وقت و دستیابی به مبدل ساختن ارگانهای امنیتی دولتی به سلاح تیز حزب ما، علیه دشمنان واقعی دولت سوسیالیستی ما و نه علیه افراد صادق."

  آمریکا چگونه باعث فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا چگونه باعث فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شد؟

دستگاه های رمزنگاری  KGB

در مارچ سال 1954، اداره عمومی هشتم KGB اتحاد جماهیر شوروی - سرویس رمزگشایی / رمزنگاری- ایجاد شد. در غرب آنها درباره موفقیت ها و شکست های کارمندان این بخش های KGB اتحاد جماهیر شوروی در دوران «جنگ سرد» اطلاع داشتند. فراموش نکنید که در سالهای جنگ جهانی دوم، انجینیران اتحاد جماهیر شوروی به پیشرفت های در زمینه رمزنگاری دست یافتند. مدارس رمزنگاری موجود بیش از 5000 متخصص رمزنگاری را آموزش داده و به جبهه فرستاده بودند. در KGB ماشین های مختلف و متنوع رمزگشایی و رمزنگاری ساخته شده بودند.

عجیب ترین تفنگ‌های ساخت اتحاد جماهیر شوروی  - اسپوتنیک افغانستان
عجیب ترین تفنگ‌های ساخت اتحاد جماهیر شوروی

کمره عکاسی «توچکا-» KGB اتحاد جماهیر شوروی

در سال 9581، کمره عکاسی Tochka-58 در KGB ساخته شد. این کمره بر اساس کمره امریکایی MINOX ساخته شده است. مینوکس نه تنها در سیا، بلکه در کلیه سرویس های اطلاعاتی جهان محبوبیت داشت. این معجزه، ساخت سال 1938، یک کمره قابل حمل بود که به راحتی می توانست در کف دست قرار گیرد، با کمک آن می توانست در هر شرایطی عکس هایی با کیفیت بالا گرفته شوند. این کمره برای عکاسی اسناد، نامه ها و تصاویر مناسب بود. ابعاد کوچک کمره و اپتیک فوق العاده دستگاه را به دستگاه مورد علاقه ای تقریبا هر جاسوسی مبدل ساخته بود. پرفروش ترین زمان آن سال 1938 تا 1939 بود که در آن بیش از 17 هزار کمره فروخته شد.

Tochka-58M – کمره بسیار کوچک کاملاً مکانیکی بود که در یک کارگاه ویژه کارخانه مکانیکی کراسانگورسک تولید شده بود. هدف مستقیم او جاسوسی است. این کمره همچنین به کمره نیکتایی معروف بود.

ادامه دارد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала