داداگاه استیضاح ترامپ وارد مرحله جدید شد/ سناتوران به‌زودی رأی خواهند داد

© REUTERS / Kevin LamarqueПрезидент США Дональд Трамп
Президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی دیگر از مراحل دادگاه استیضاح دونالد ترامپ به پایان رسید. سناتوران آمریکایی امیدوارند هفته آینده، رأی گیری نهایی را در خصوص استیضاح رئیس جمهور برگزار کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از کانال تلویزیونی C-Span مجلس سنای آمریکا، رأی گیری نهایی در مورد استیضاح دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا را به روز چهارشنبه آینده موکول کرد.

پس از پایان یکی از مراحل دیگر دادگاه استیضاح دونالد ترامپ، جمهوری‌خواهان امیدوارند رأی‌گیری نهایی برای تبرئه او از اتهامات را به‌زودی برگزار کنند.

مرحله «سؤال و جواب» از مراحل دادگاه استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه به پایان رسید و تلاش‌های نماینده‌های دموکرات برای کسب آرای لازم جهت فراخواندن شهود جدید به جلسه دادگاه استیضاح بی‌نتیجه متوقف شد.

ترامپ: اتهامات مطرح شده در پرونده استیضاح توهین به قانون اساسی است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: اتهامات مطرح شده در پرونده استیضاح توهین به قانون اساسی است

پیش ازآن، مرحله سؤال و جواب در مجلس سنا آغاز شد و طی آن نمایندگان کنگره، سؤالاتی را از مدیران استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین تیم وکلای کاخ سفید مطرح کردند. سؤالات به‌صورت نوشتاری تقدیم «جان رابرت»، قاضی ارشد ایالات متحده (رئیس نظام دیوان فدرال آمریکا) شد و او این سؤالات را قرائت کرد.

در این مرحله بیش از 90 سؤال مطرح شد و نمایندگان 8 ساعت به طرح سؤال پرداختند. بعد از پایان جلسه روز چهارشنبه، از سخنان «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنا  این‌طور برمی‌آمد که او از آرای کافی برای غلبه بر هر گونه طرح از سوی نمایندگان دموکرات برای فراخواندن شهود جدید به دادگاه استیضاح برخوردار است. این مسئله به مک‌کانل امکان خواهد داد دادگاه استیضاح را وارد مرحله نهایی کند.

جلسه دادگاه استیضاح ترامپ در روزهای اخیر تحت تأثیر انتشار کتابی از «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی برکنارشده کاخ سفید قرار گرفته است. گفته می‌شود این کتاب حاوی اطلاعاتی درباره رسوایی گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین است که می‌تواند استیضاح او را پیچیده‌تر کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала