دستور پوتین برای تخلیه شهروندان روسیه از چین

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دستور پوتین برای تخلیه شهروندان روسیه از چین
دستور پوتین برای تخلیه شهروندان روسیه از چین  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوتین به نیروی هوافضای روسیه دستور داد تا شهروندان روسیه را از چین تخلیه کند.
دولت چین از شیوع کرونا خبر داشت اما پنهان کرد + مدرک  - اسپوتنیک افغانستان
دولت چین از شیوع کرونا خبر داشت اما پنهان کرد + مدرک

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستور داده تا هواپیماهای نیروهای هوایی روسیه شهروندان این کشور را از مناطقی که در آن ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، تخلیه کنند.

او گفت:- "به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و فرمانده کل ارشد روسیه، نیروهای هوافضای روسیه در تخلیه شهروندان روسیه از مناطقی از چین که بیشتر زیر تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند، شرکت خواهند کرد".

پیش از این، سفارت روسیه در چین آغاز به تدوین لیست روس هایی کرده بود که قصد داشتند فوراً از قلمرو ولایت هوبئی چین که در آن ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، بیرون شوند.

یادآوری می کنیم، که در 13 دسمبر سال 2019، مقامات چین از یک نوع بیماری ناشناخته در شهر ووهان واقع در بخش مرکزی این کشور خبر دادند، پس از آن معلوم شد که این بیماری کرونا ویروس است. اما امروز گزارشی به نشر رسید که این ویروس از تاریخ 30 دسمبر شیوع پیدا کرده بود، اما حکومت چین دست به پنهان کاری آن زده بود.

تاکنون در چین جان 213 تن را گرفته است و نزدیک به 9.7 هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند و 100 نفر دیگر تقریبا در 20 کشور جهان به این ویروس گرفتار شده اند.

در روسیه برای نخستین بار دو مورد کرونا ویروس به ثبت رسیده است، مقام های دولتی روسیه می گویند که این هر دو بیمار شهروندان چین می‌باشند.

دولت افغانستان نیز برای جلوگیری از این ویروس، در میدان هوایی بین المللی کابل همه ای مسافران را بررسی می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала