سپاسگزاری از مردی که زمین اش را برای ساخت مکتب اهدا کرد

© وزارت معارف سپاسگزاری از مردی که زمین اش را برای ساخت مکتب اهدا کرد
سپاسگزاری از مردی که زمین اش را برای ساخت مکتب اهدا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت معارف از مردی که 2000  متر مربع زمین ملکیت شخصی خویش را برای ساخت مکتب دخترانه اهدا کرده بود، تقدیر کرد.
نشست دیجیتال‌سازی سیستم وزارت معارف در غیاب سرپرست این وزارت در ارگ - اسپوتنیک افغانستان
نشست دیجیتال‌سازی سیستم وزارت معارف در غیاب سرپرست این وزارت در ارگ

به گزارش اسپوتنیک، وزارت معارف افغانستان نوشت: الحاج فیض الله یکتن از بزرگان ولسوالی گوسفندی ولایت سرپل به خاطر ساخت یک باب مکتب دخترانه موازی 2000 متر مربع زمین ملکیت شخصی خویش را برای ریاست معارف آن ولایت اهداء نمود.

در ادامه خبرنامه وزارت معارف آمده است: در نشست که جهت قدر دانی از پشتیبانی این هموطن معارف دوست ما از معارف در ریاست معارف سرپل دایر گردیده بود، علاوه از حضور رهبری ریاست معارف یاد شده شماری از استادان بزرگان قومی و اولیای شاگردان نیز اشتراک داشتند.

وزارت معارف نوشت: در نخست احمد خان بیگزاد رئیس معارف ولایت سرپل ضمن خوش آمدید مهمانان از این اقدام معارف دوستانه الحاج فیض الله به نیکویی یاد آور شده و از موصوف اظهار سپاسگزاری نمود.
رئیس معارف سرپل یاد آور شد که: پشتیبانی از معارف و اعمار مکاتب به استناد حدیث متبرکه حضرت نبی کریم (ص) در زمره صدقات جاریه محسوب شده و از شهروندان خواست تا در راستای اعتلای نظام معارف نوین کشور سهم برازنده داشته باشند.
در پایان به پاس خدمات سخاوتمندانه و معارف دوستانه لوح تقدیر از جانب ریاست معارف ولایت نامبرده برای الحاج فیض الله اهداء گردید.

این وزارت همچنین درباره ارزش این زمین نوشته است: مطابق به نرخ روز هر بسوه زمین مذکور بیشتر از 200 هزار افغانی قیمت داشته که قرار است در آن لیسه دخترانه روز مثقال ولسوالی گوسفندی اعمار گردیده تا از این طریق سهولت های آموزشی برای کودکان و دختران ولسوالی متذکره فراهم گردد.

پیش از این هم در شماری از ولایات، تلاش‌هایی از سوی مردم برای فراهم‌شدن زمینه آموزش برای کودکان صورت گرفته‌است.

با وجود این تلاش‌ها،‌ عدم دسترسی کودکان به ویژه دختران به آموزش در برخی از ولایات مسئله‌ای جدی دانسته می‌شود.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در افغانستان بیش از هفت میلیون کودک به مکتب دسترسی ندارند که از این میان 60 درصد آن دختران هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала