عباس: تمامی روابط خود با امریکا و اسرائیل را قطع می‌کنیم

© AFP 2023 / ABBAS MOMANIعباس: تمامی روابط خود با امریکا و اسرائیل را قطع می‌کنیم
عباس: تمامی روابط خود با امریکا و اسرائیل را قطع می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریئس‌جمهور فلسطین از قطع تمامی روباط با امریکا و اسرائیل خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمود عباس رئیس‌جمهور فلسطین، روز شنبه در نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه عرب گفت که به ایالات متحده امریکا و اسرائیل اطلاع داده است که فلسطین تمامی روابط خود با آنها در خصوص «معامله قرن» که توسط رئیس‌جمهور امریکا اعلام شده است، قطع کرده است.

وی گفت: «ما دو نامه- یکی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و دوم را به امریکا ارسال کردیم که فلسطین با توجه به انکار توافق‌های قبلی منعقد است و با آنها (امریکا و اسرائیل) از جمله در حوزه امنیتی، هیچ گونه ارتباطی با آنها نخواهد داشت».

 عباس: بدون قدس مذاکره یا توافق با اسرائیل ممکن نیست - اسپوتنیک افغانستان
عباس: بدون قدس مذاکره یا توافق با اسرائیل ممکن نیست

به گفتۀ او امریکا دیگر دوست فلسطینی‌ها نیست.

عباس در ادامه افزود: «من پیش از این به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا گفتم که تلاش خواهم کرد تا دولت فلسطین عاری از سلاح باشد زیرا من به قدرت سلاح اعتقادی ندارم».

وی همچنان می‌گوید که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعتقادی به صلح ندارد و هیچ پیشرفتی در سه دوره حکومت او حاصل نشده است.

وی تأکید کرد که من با هر یک از شما که نقشه فلسطین را با «معامله قرن» ترسیم کند، مبارزه می­‌کنم.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش طی نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کاخ سفید از طرح به اصطلاح «صلح خاورمیانه» رونمایی کرد و شهر قدس را پایتخت این کشور خواند. نتانیاهو نیز این طرح را «دستاوردی بزرگ و تاریخی» برای اسرائیل عنوان کرد.

محممود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین این طرح جدید را رد کرد و گفت که فلسطینی‌ها در سال 1967 اطرار داشتند که اورشلیم را به رسمیت پایتخت کشور بشناسند.

اتحادیه عرب در قاهره در سطح وزاری خارجه عرب روز شنبه یک نشست اضطراری برگزار کردند تا در باره «معامله قرن» بحث کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала