ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا موثر است؟

© AFP 2023 / Tiziana Fabiماسک در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا موثر است؟
ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا موثر است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آیا ماسک‌های طبی می‌تواند در جلوگیری از انتقال نوع جدیدی ویروس کرونا محافظت کنند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اکسپرس، آیا ماسک‌های طبی می‌توانند در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا موثر باشند و یا از عفونیت نوجدی این ویروس محافظت کنند، کارشناسان اثربخشی این ماسک‌های را آنقدر موثر نمی‌دانند.

داکتر «جیک دانینگ» می‌گوید: ماسک‌های نقش مهمی را در کارآزمایی بالینی در شفاخانه‌ها دارند، با این وجود، شواهد بسیار کمی در مورد مزایای استفاده از آنها در خارج از این شرایط )کارآزمایی بالینی) وجود دارد.

  پیشنهاد جالب رهبر بودائیان برای مقابله با کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد جالب رهبر بودائیان برای مقابله با کرونا ویروس

به گفته این داکتر، اثربخشی چنین ماسکی وابستگی به پوشیندن، برداشتن و همچنان تعویض کردن آن دارد.

مرکز کنترول و پیشگیری از بیماری‌ها در امریکا پوشیندن ماسک را فقط به افرادی که مظنون به انسداد ویروس استند و یا از قبل آلوده شده اند، و همچنان به داکترانی که با این بیماران سرو کار دارند توصیه کند.

کارشناسان می‌گویند برای افراد غیرآلوده به این ویروس موثرتر خواهد بود به جای ماسک پوشیدن باید مرتباً دستان خود را با صابون بشویند و دستان خود را با مواد شوینده دستی مبتنی بر الکل ضد عفونی کنند.

میخائیل شکلانف، ویروس شناس روسی همچنان خاطر نشان کرد که ماسک‌های طبی نتیجه صد درصدی در خصوص جلوگیری از انتقال ویروس نمی‌دهد و هر ساعت باید ماسک‌ها را تبدیل کنید. وی گفت که ماسک‌های چند لایه‌یی یا ماسک‌های که دارای فیلترها استند بهتر از ماسک‌های طبی در برابر ویروس محافظت می‌کنند.

یادآوری می کنیم، که در 13 دسمبر سال 2019 میلادی، مقامات چین از یک نوع بیماری ناشناخته در شهر ووهان واقع در بخش مرکزی این کشور خبر دادند، پس از آن معلوم شد که این بیماری کرونا ویروس است.

تاکنون در چین جان 213 تن را گرفته است و نزدیک به 9.7 هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند و 100 نفر دیگر تقریباً در 20 کشور جهان به این ویروس گرفتار شده اند.

در روسیه برای نخستین بار دو مورد کرونا ویروس به ثبت رسیده است، مقام های دولتی روسیه می گویند که این هر دو بیمار شهروندان چین می‌باشند.

دولت افغانستان نیز برای جلوگیری از این ویروس، در میدان هوایی بین المللی کابل همه ای مسافران را بررسی می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала