Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

پرواز بمب افکن های روسیه بر فراز اقیانوس منجمد شمالی + ویدئو

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Самолет-заправщик Ил-78 и стратегический бомбардировщик-ракетоносец Ту-160 на репетиции воздушной части парада Победы в Москве
Самолет-заправщик Ил-78 и стратегический бомбардировщик-ракетоносец Ту-160 на репетиции воздушной части парада Победы в Москве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه از پرواز دو فروند بمب افکن Tu-160 این کشور بر فراز آب‌های آزاد منطقه منجمد قطب شمال خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو بمب افکن استراتژِیک Tu-160 یک پرواز برنامه ریزی شده بر روی آبهای آزاد اقیانوس منجمد شمالی، دریای بارنتز و ناروی را به مدت 16 ساعت به انجام رساندند. لازم به ذکر است مدت زمان پرواز بیش از 16 ساعت بوده و سوخت رسانی در حین پرواز و در آسمان صورت پذیرفته است.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان كرد كه دو بمب افکن نیروی هوایی روسیه وارد منطقه شناسايي هوايي NORAD  كانادا شد، اما در فضاي بين المللي هوايي باقي مانده و وارد حريم هوايي مستقل آمريكا يا كانادا نشده اند.

 وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که تمام مراحل  این هواپیما هامطابق با قوانین بین المللی و استفاده از فضای هوایی انجام شده است.

این در حالیست که جنرال ترنس جان اوشگی، فرمانده NORAD گفت: "مخالفان ما به ساخت سیستم های تسلیحاتی دوربرد خود ادامه می دهند و اقدامات هرچه بیشتر تهاجمی را برای نزدیک شدن به آمریکا و کاناد انجام می‌دهند. وی گفت، محافظت از ایالات متحده و کانادا و وطن ما از اولویت های اول NORAD است.

 بمب افکن   Tu-160 یک بمب‌افکن استراتژیک مافوق صوت ساخت شرکت توپولف روسی است. این بمب‌افکن تا حدی قابل مقایسه با بمب‌افکن آمریکایی بی-۱ لنسر است. این بمب افکن که آخرین هواپیمای استراتژیک ساخت شوروی است، دارای قابلیت حمل بمب هسته‌ای و متعارف می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала