نخستین تصاویر از تکثیر کرونا ویروس

© Photo / 圖擷取自中國疾病預防控制中心 نخستین تصاویر از تکثیر کرونا ویروس
 نخستین تصاویر از تکثیر کرونا ویروس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان دانشگاه هنگ کنگ؛ نخستین تصاویر از تکثیر ویروس خطرناک چینی "کرونا ویروس" را منتشر نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Bloomberg دانشمندان هنگ کنگ، تصاویری را منتشر نموده اند که در آن‌ها چگونگی تکثیر ویروس کرونا نشان داده شده است. در این تصاویر می‌توان سلول های فرد مصاب به ویروس کرونا   2019-nCoV را مشاهده نمود.

 به گفته دانشمندان، هر سلول آلوده به ویروس  کرونا قادر به تولید هزاران حامل ذرات جدید ویروسی است.

جان نیکولز ، یکی از محققان شرکت کننده دراین مطالعه، گفت: این دانشگاه آماده است تا نتایج کار را به دانشمندان دیگری که دسترسی به ویروس کرونا ندارند، ارائه دهد.

گزارش های اخیر می رسانند که ویروس کشنده به روسیه هم رسیده است. مقامات مقابله با شیوع بیماری کرونا در روسیه اعلام کرده اند که دو نفر مبتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده اند.

پیشتر میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه  دستور بستن مرز های شرق دور این کشور را صادر کرد .چین با روسیه چندین هزار کیلومتر مرز مشترک دارد و چند ولایت  روسیه با این کشور هم مرز هستند.

روسیه هفت گذرگاه مرزی (زمینی) با چین در ولایت پریموریه دارد و والی این منطقه موظف شده است که بر بسته شدن این گذرگاه‌ها نظارت کند.

ارتباط ریلی بین روسیه و چین به استثنای قطار مسکو-پکن و بالعکس قطع و تردد قطارها بین روسیه و چین به استثنای قطار مسکو -پکن متوقف شده است.

گفتنی است ویروس کرونا برای نخستین بار در 12 دسامبر 2019 در ووهان شناسایی شد. کمیسیون صحت و درمان شهرداری ووهان در تاریخ 31 دسامبر اعلام کرد که 27 نفر دیگر که به بازار غذاهای دریایی شهر رفت و آمد داشته‌اند، به این «بیماری مرموز» مبتلا شده و این بازار بسته شده است.

 

بر اساس اعلام مقامات چین تاکنون 11 هزار و 791 نفر از شهروندان این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و شمار جان‌باختگان نیز به 259 نفر افزایش یافته است.

این ویروس که به دلیل نام شهر مبدا آن به «ویروس ووهان» نیز معروف است، طی مدت کوتاهی در مناطق خودمختار هنگ کنگ و ماکائو نیز مشاهده شد. همچنین در تایوان، تایلند، کوریای جنوبی، جاپان، سنگاپور، ویتنام، مالزی، کامبوج، سری‌لانکا و نپال نیز موارد ابتلا به این ویروس تشخیص داده شد.

ویروس کرونا به واسطه افرادی که به چین سفر کرده یا از این کشور بازگشته‌اند، در فرانسه، کانادا، آمریکا، استرالیا، امارات متحده عربی، فنلاند و آلمان نیز شیوع پیدا کرد.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن مزدحم و عمومی خودداری کنند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала