پیشنهاد جالب رهبر بودائیان برای مقابله با کرونا ویروس

© AFP 2023 / Giuseppe Cacace پیشنهاد جالب رهبر بودائیان برای مقابله با کرونا ویروس
  پیشنهاد جالب رهبر بودائیان برای مقابله با کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر معنوی بودائیان پیشنهاد نموده است که برای مقابله با کرونا ویروس هرچه بیشتر "مانترا" خوانده شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از بنیاد Save Tibet دالای لاما، رهبر بودائیان توصیه نموده است که  که بودایی ها بایدهرچه بیشتر "مانترا تارا" بخوانند تا بتوانند بر اپیدمی کرونا ویروس غلبه کنند.

"مانترا تارا" در آیین هندو، بودایی، سیک و  جین  عبارتست از مجموعه‌ای از کلمات و آوازهایی است که با آهنگ خاصی به دفعات تکرار می‌شود.

مانترا ریشه سانسکریت دارد و به معنی رها شدن است و از دو بخش مان و ترا تشکیل شده‌است که «مان» به معنی فکر و «ترا» به معنای آزاد شدن است. از مانترا در مدیتیشن استفاده می‌شود و بر روی جسم و روح تأثیر مثبت می‌گذارد.

دانشمندان یک قدم به تولید ویروس کرونا نزدیک‌تر شدند  - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان یک قدم به تولید واکسن کرونا ویروس نزدیک‌تر شدند

دالای لاما گفت، خواندن "مانترا تارا"می تواند یكی از راه های مبارزه با بیماری همه گیر باشد. او ضبط صدای خود رابا خواند "مانترا" به اشتراک گذاشت و به بودایی ها توصیه کرد که هرچه بیشتر آن را بخوانند.

گفتنی است ویروس کرونا برای نخستین بار در 12 دسامبر 2019 در ووهان شناسایی شد. کمیسیون صحت و درمان شهرداری ووهان در تاریخ 31 دسامبر اعلام کرد که 27 نفر دیگر که به بازار غذاهای دریایی شهر رفت و آمد داشته‌اند، به این «بیماری مرموز» مبتلا شده و این بازار بسته شده است.

ویروس کرونا پس از آن شایع شده و در بسیاری از شهرهای چین مشاهده شد. دولت چین به منظور پیشگیری از گسترش آن حمل و نقل عمومی در 13 شهر را به‌طور موقت متوقف کرد.

همچنین تعداد زیادی از مراکز توریستی مانند اماکن تاریخی و موزیم ها در پکن نیز به روی گردشگران بسته شده است. وزارت دارایی چین قبلا اعلام کرد که 144 میلیون دالر برای پیشگیری از شیوع این ویروس اختصاص داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала