آمریکا رهبر القاعده برای شبه جزیره عربستان را در یمن کشت

عضو شوید
منابع خبری گزارش دادند؛ «قاسم الریمی» رهبر شاخه شبه جزیره عربستان القاعده در حمله هوایی آمریکا در یمن کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNN ، نیرو های هوایی آمریکا حملات هوایی گسترده را بالاش شبکه القاعده برای شبه جزیره عربستان، در یمن  انجام دادند.

گفته شده است که هدف این حملات گستره نیرو های هوایی ایالات متحده آمریکا،«قاسم الریمی» رهبر گروه تروریستی القاعده برای شبه جزیره عربستان بوده است.

یک منبع نظامی گفت؛ ایالات متحده در مورد اینکه آیا«الریمی» در این حمله کشته شده است یا خیر هنوز در حال تحقیق است. برای این کار روشهای مختلفی از جمله نظارت بر شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها استفاده می شود.

اگر ارتش آمریکا تایید کند که رهبری القاعده در شبه جزیره عربستان در حمله هوایی کشته شده، مرگ این تروریست شماره یک می‌تواند مواضع این گروه تروریستی و افراد مرتبط با آن را تضعیف کند.

بر اساس گزارش CNN پس از چند ماه جمع آوری اطلاعات درباره قاسم الریمی، 41 ساله رهبری القاعده در شبه جزیره عربستان، آمریکا یک حمله هوایی علیه این تروریست مخفی شده انجام داده است.

شبکه ماهواره‌ای العربیه نیز در خبری فوری به نقل از منابع یمنی گزارش داد، این رهبر القاعده در حمله آمریکا کشته شده است.

قاسم الریمی از سال 2015 پس از مرگ ناصر الوحیشی رهبر پیشین القاعده در شبه جزیره عربستان سرکردگی این گروه را بر عهده گرفت.

وزارت امور خارجه آمریکا جایزه 10 میلیون دالری برای اطلاعات منجر به دستگیری الریمی تعیین کرده بود چون وی به چندین توطئه علیه شهروندان آمریکایی و تاسیسات این کشور مرتبط است.

سال گذشته میلادی، کاخ سفید کشته شدن ابراهیم الاسیری هماهنگ کننده ارشد القاعده در عملیات مقابله با تروریست‌ها در یمن را تایید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала