دولت چین از شیوع کرونا خبر داشت اما پنهان کرد + مدرک

© REUTERS / CHINA DAILYدولت چین از شیوع کرونا خبر داشت اما پنهان کرد + مدرک
دولت چین از شیوع کرونا خبر داشت اما پنهان کرد + مدرک  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت چین از تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ از شیوع ویروس کرونا خبر داشته است.
ممنوعیت ورود بازدیدکنندگان چینایی از استرالیا  - اسپوتنیک افغانستان
ممنوعیت ورود بازدیدکنندگان چینایی از استرالیا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فراز، بر اساس سندی که«فراز» موفق به دریافت آن شده است، دولت چین از تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ از شیوع ویروس کرونا اطلاع داشته است. مدرکی از بخش پولیس محلی چین، این موضوع را تایید می‌کند.

«دیلی میل»‌ به نقل از متخصصی در انگلستان چنین گزارش داده است: افرادی که ماه گذشته، درباره خطر گسترش ویروس کرونا هشدار داده بودند، توسط دولت چین ساکت شده‌اند.
بنا به ادعای متخصصی در دانشگاهی در بریتانیا، دولت چین ماه گذشته، افشاگران شیوع ویروس کرونا را دستگیر کرده است.
دکتر «کومار» می‌گوید: این افراد حدود یک ماه پیش، درباره این ویروس کشنده هشدار داده بودند و در نهایت به اتهام «شایعه پراکنی» بازداشت شده‌اند. این در حالی است، که مقامات حوزه درمان، وضعیت گسترش ویروس کرونا را اورژانسی اعلام کرده‌اند.

کمیسیون بهداشت جهانی روز جمعه اعلام کرد، که شمار جانباختگان ویروس کرونا به ۲۱۳ نفر رسیده است و شمار تایید شده مبتلایان جدید بالغ بر ۲۰۰۰ نفر است.
دکتر «یوکتشوار کومار» از دانشگاه «بت» بریتانیا به خبرگزاری «میرور» گفته است، ظاهرا هشداردهندگان شیوع این ویروس ظاهرا توسط دولت چین ساکت شده اند در حالی که اطلاع مردم از وجود چنین ویروس خطرناکی در اواخر ماه دسامبر، می‌توانست شمار مبتلایان و جان‌باختگان را به مراتب کاهش دهد.
کومار می‌گوید:- "از آن‌ها خواسته‌اند تا اعتراف‌نامه‌ای را امضا کنند مبنی بر اینکه اخبار دروغ منتشر نخواهند کرد. اگر دولت چین، پیش‌تر گام‌هایی برای مقابله با این مساله بر‌داشته بود، اکنون شرایط طور دیگری بود".
او با اشاره به این‌که دولت چین از ماجرا باخبر بود، گفت:- "مردم می‌توانستند در اواخر ماه دسامبر از موضوع آگاه شوند. مقامات زودتر می‌توانستند از مسافرت مردم جلوگیری کنند".

او از دولت مرکزی چین برای قرنطینه کامل یک شهر قدردانی کرد و گفت:- "با این حال اگر آن‌ها به توصیه‌های آن ۸ نفر و شماری از دانشمندها توجه کرده بوند، اکنون در شرایط بهتری قرار داشتیم".
در یک مدرک رسمی که به طور اختصاصی به دست «فراز» آمده است، «اثراتی از چند امضا و اثر انگشت شهروندان چینایی دیده می‌شود که به عدم صحبت و انتشار خبر شیوع ویروس کرونا متعهد شده‌اند».

پیوند فراز با دکتر «یوکتشوار کومار»

در پی خبری که در «دیلی میل» به آن برخوردیم، تلاش کردیم با منبع خبر تماسی برقرار کنیم. مکاتبه‌ای که با دکتر «کومار» داشتیم منجر به دریافت مدرکی مبنی بر برخورد پولیس محلی چین با هشداردهندگان شیوع ویروس کرونا شد.

در این سند که «فراز» به طور مستقل قادر به تایید آن نیست، پولیس چین از دو شخص خواسته است، که به «شایعه‌پراکنی» پایان دهند و متعهد شوند راجع به این «خبر دروغ» صحبت نخواهند کرد.

پولیس چین در این نامه، این دو فرد را به ایجاد هرج و مرج اجتماعی متهم کرده است.

ترجمه متن چینایی به شرح زیر است :

دفتر امنیت عمومی ووهان شعبه ووچانگ ………………… منبع
اخطاریه

اخطار به فرد خاطی ……. جنسیت …… متولد ………. به شماره کارت ملی ……. محل سکونت فعلی (محل سکونت) ………………………………
واحد کار …………………………………………………………
عوامل نقض قانون (زمان ، مکان، شرکت کنندگان، تعداد، عواقب)
در تاریخ ۳۰/۱۲/۲۰۱۹ در گروه وی چت با عنوان …………. اظهارات غیرواقعی در مورد مشاهده ۷ مورد مبتلا به سارس در شهر ساحلی بینگگوئو در جنوب چین منتشر شده است.
اکنون «ایفا» به شما در مورد ارسال و انتشار موضوعات غیر قانونی در اینترنت هشدار می دهد چرا که اقدامات شما به شدت موجب التهاب جامعه می شود. رفتار شما فراتر از حد مجاز قانون است و مفاد قوانین جمهوری خلق چین در مورد مجازات های مدیریت امنیت عمومی را نقض کرده که این عملی غیر قانونی محسوب می شود!
اداره امنیت عمومی تونگ گوان امیدوار است که شما فعالانه با آنها همکاری نموده و رفتارهای غیر قانونی خود را متوقف کنید. آیا می توانید این کار را انجام دهید؟
پاسخ:
امیدواریم که شما آرامش خود را حفظ کنید و حسن نیت داشته باشید و به طور جدی به شما هشدار می دهیم: اگر دست از کارهای خود برندارید و به فعایت های غیر قانونی خود ادامه دهید طبق قوانین با شما برخورد خواهد شد و مجازات می شوید. آیا می دانستید؟

یادآوری می کنیم، که در ۱۳ دسمبر سال ۲۰۱۹، مقامات چین از یک نوع بیماری ناشناخته در شهر ووهان واقع در بخش مرکزی این کشور خبر دادند، پس از آن معلوم شد که این بیماری کرونا ویروس است.

تاکنون در چین جان ۲۱۳ تن را گرفته است و نزدیک به ۹.۷ هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند و ۱۰۰ نفر دیگر تقریبا در ۲۰ کشور جهان به این ویروس گرفتار شده اند.

در روسیه برای نخستین بار دو مورد کرونا ویروس به ثبت رسیده است، مقام های دولتی روسیه می گویند که این هر دو بیمار شهروندان چین می‌باشند.

دولت افغانستان نیز برای جلوگیری از این ویروس، در میدان هوایی بین المللی کابل همه ای مسافران را بررسی می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала