خلیل‌زاد با عبدالله عبدالله دیدار کرد

© Photo / KHALEQ RAHIM OFFICIAL OF DR. ABDخلیل‌زاد با عبدالله عبدالله دیدار کرد
خلیل‌زاد با عبدالله عبدالله دیدار کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست اجراییه می‌گوید که نمایندۀ ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان روز گذشته با عبدالله عبدالله دیدار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ریاست‌ اجراییه افغانستان با نشر خبری می‌گوید که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان، روز گذشته با عبدالله عبدلله رئیس اجرایی کشور در قصر سپیدار دیدار کرده است.

الیس ویلز: خلیل‌زاد تلاش دارد از طالبان برای کاهش خشونت تعهد بگیرد - اسپوتنیک افغانستان
الیس ویلز: خلیل‌زاد تلاش دارد از طالبان برای کاهش خشونت تعهد بگیرد

در خبرنامه آمده است که رئیس‌ اجراییه کشور تشریف آوری آقای خلیل‌زاد را به افغانستان خیر مقدم گفت و از تلاش‌های امریکا و شخص خلیل‌زاد برای دست‌یافتن به صلح قدردانی کرد.

رئیس اجراییه صلح را از خواست‌ها و نیازهای اصلی حکومت و مردم افغانستان دانست و ابراز امیدواری کرد که طالبان با درک واقعیت‌های جامعه و با استفاده از فرصت به دست آمده به صلح تن دهند و قتل و کشتار هرچه سریع‌تر در کشور پایان یابد.

آقای عبدالله تأکید نمود که صلح و تلاش‌های صلح در انحصار هیچ‌ نهاد و گروهی نمی‌تواند باشد و باید با قضیۀ صلح به صورت فراگیر و همه جانبه برخورد گردد و تمام جریان‌های سیاسی، شخصیت‌های ملی، زنان و نهادهای جامعه مدنی کشور در مذاکرات صلح حضور داشته باشند و نظریات و دیدگاه‌های آنان در این زمینه در نظر گرفته شود.

همچنان در این دیدار آقای خلیلزاد به رئیس اجرایی در مورد گفتگوهای اخیرش در دوحه، سفر اخیرش به بروکسل و صحبت با اعضای ناتو و نیز بحث با مقامات پاکستانی معلومات ارایه کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала