در پیوند به ویروس کرونا 500 نفر در لهستان زیر مراقبت است

© AP Photo / Alik Kepliczدر پیوند به ویروس کرونا 500 نفر در لهستان زیر مراقبت است
در پیوند به ویروس کرونا 500 نفر در لهستان زیر مراقبت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر لهستان از زیر نظارت بودن مداوم نزدیک به 500 نفر در پیوند به بیماری ویروس کرونا خبر داد.
عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
چین آماده است در صورت سرایت ویروس کرونا با افغانستان همکاری کند

به گزارش اسپوتنیک، ماتئوس موراواکی نخست وزیر لهستان، روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: نزدیک به 500 نفر به احتمال داشتن ویروس کرونا زیر نظارت مداوم هستند.

موراواکی گفت:- "نزدیک به 500 شهروند لهستانی که در تماس با شهروندان چینایی بوده اند، به احتمال داشتن ویروس کرونا زیر نظارت مداوم قرار دارند".

به گفته وی، تاکنون هیچ بیماری که دارای ویروس کرونا باشد، شناسایی نشده است.

نخست وزیر لهستان گفت:- "این ویروس به لهستان نرسیده است. در لهستان ما هیچ مورد مشابهی را کشف نکرده ایم".

در عین حال ، وی خاطرنشان كرد كه لهستان از وضعیت اپیدمیولوژیك مطلوب برخوردار است. نخست وزیر گفت:- "ما می خواهیم تأکید كنیم كه امنیت وجود دارد. این در لهستان امن است".

وی افزود: نزدیک به 30 شهروند لهستانی از شهر ووهان چین تخلیه شده اند و به محض ورود به این کشور توسط پزشکان زیر نظر قرار گرفتند، اگرچه هیچکدام از آنها مبتلا به بیماری ویروس کرونا نیستند.

یادآوری می کنیم، که به تاریخ 31 دسمبر سال 2019 مقام های چینایی از شیوع بیماری سینه بغل/ پنومونی ناشناخته در شهر ووهان واقع در بخش مرکزی این کشور به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل شیوع این بیماری را شناسایی و به نام کروناویروس نامیدند. تاکنون 304 نفر در چین قربانی ویروس کرونا شده اند و نزدیک به 14 هزار نفر به این ویروس آلوده شده اند. نزدیک به 100 نفر دیگر تقریبا در 20 کشور جهان آلوده به این بیماری شده اند و سازمان ملل اعلام حالت اضطراری را کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала