معترضان در لبنان، سفارت امریکا را سنگسار نمودند

© AP Photoمعترضان در لبنان، سفارت امریکا را سنگسار نمودند
معترضان در لبنان، سفارت امریکا را سنگسار نمودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تظاهرات در مقابل سفارت امریکا در لبنان در حومه شهر بیروت جریان دارد، تا هنوز شش تن از معترضان به دلیل استفاده از گاز اشک‌آور، آسیب دیده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی لبنانی الجدید، معترضان لبنانی به رسم اعتراض به "معامله قرن" ارایه شده توسط رئيس جمهور امریکا برای حل و فصل بحران فلسطین – اسرائيل، در مقابل سفارت ایالات متحده امریکا در حومه شهر بیروت تجمع نموده و تلاش دارند سیم خاردار را از سر دیوارهای این سفارت دور کنند.

در گزارش شبکه تلویزیونی آمده است: "شش تن از معترضان به دلیل استفاده از گاز اشک‌آور توسط نیروهای امنیتی، آسیب دیده اند... بعضی از آنها تلاش داشتند از دیوار سفارت بگذرند".

براساس گزارش این شبکه، معترضان به جانب ساختمان سفارت امریکا سنگ پرتاب می‌کنند.

کرملین: طرح معامله قرن در مغایرت با قطعنامه سازمان ملل قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
کرملین: طرح "معامله قرن" در مغایرت با قطعنامه سازمان ملل قرار دارد

میشال عون، رئيس جمهور لبنان به تاریخ ۲۹ جنوری در یک تماس تلفونی با محمد عباس، رهبر فلسطین، از موضع مردم فلسطین در قبال "معامله قرن" حمایت کرد.

در حال حاضر در لبنانی که نفوس آن ۴ میلیون نفر می‌باشد، حدود ۶۰۰ هزار پناهجوی فلسطینی و بیش از ۱.۵ میلیون پناهجوی سوری زندگی می‌کنند.

فلسطینی‌ها در لبنان از عنوان خاصی برخوردار اند و در پناهگاه‌ها برای پناهجویان زندگی می‌کنند که به مرور زمان به مناطق شهری پرنفوس تبدیل شده اند.

محمود عباس، رهبر فلسطین دیروز (شنبه، اول فبروری) اعلام کرد که به ایالات متحده امریکا و اسرائيل از قطع تمام روابط با آنها پس از ارایه "معامله قرن" توسط رئيس جمهور امریکا، خبر داده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا شام سه‌شنبه گذشته از طرح صلح خود موسوم به "معامله قرن"، با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل رونمایی کرد که واکنش‌های جهانی زیادی داشته است.

همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند. میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به‌دنبال عادی‌سازی رابطه با اسرائیل هستند، از این طرح حمایت کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала