تقدیر کاخ سفید از حمایت برخی کشورهای عربی از طرح ترامپ

© Sputnik / Aleksey Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر تقدیر کاخ سفید از حمایت برخی کشورهای عربی از طرح ترامپ
تقدیر کاخ سفید از حمایت برخی کشورهای عربی از طرح ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت امریکا در واکنش به مخالفت اتحادیه عرب با طرح سازش رئیس‌جمهوری این کشور، تأکید کرد که کشورهای عربی بر رد "معامله قرن" اجماع نکردند.

به گزارش اسپوتنیک، پایگاه خبری اکسیوس، روز شنبه به‌نقل از یک مقام ارشد در کاخ سفید اعلام کرد: "ایالات متحده از واکنش‌های مثبت برخی کشورهای عربی درباره طرح صلح‌مان، که روز شنبه در نشست اتحادیه عرب در قاهره اعلام شد، قدردانی می‌کند و فقط به‌فضل آمادگی نسبت به تلاش برای یافتن راه‌هایی جدید، خواهیم توانست در روند حل‌وفصل منازعه‌ای، که به‌دلیل آن ملت فلسطین از دهه‌ها پیش رنج می‌برند، جهشی موفقیت‌آمیز داشته باشیم".

مهم‌ترین بندهای بیانیه پایانی نشت اتحادیه عرب در باره معامله قرن  - اسپوتنیک افغانستان
مهم‌ترین بندهای بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب در باره معامله قرن

منبع مذکور افزود، تصمیم‌های سابق اتحادیه عرب برای جلب رضایت رهبری فلسطینی تلاش می‌کرد و به صلح و پیشرفت منتهی نشده است، ازاین‌رو آزمایش روش‌های جدید مهم است و گرنه سرنوشت فلسطینی‌ها تغییر نمی‌کند.

قبل از این احمد ابوالغیظ، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که بیانیه پایانی نشست این اتحادیه طرح موسوم به "معامله قرن" را صراحتاً رد می‌کند، چرا که آن حداقل حقوق و آرمان‌های فلسطین را تأمین نمی‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا شام سه‌شنبه گذشته از طرح صلح خود موسوم به "معامله قرن"، با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل رونمایی کرد که واکنش‌های جهانی زیادی داشته است.

همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند. میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به‌دنبال عادی‌سازی رابطه با اسرائیل هستند، از این طرح حمایت کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала