واکنش جدی کشورهای افریقائی و آسیائی به فرمان جدید ترامپ

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تعداد کشورهای افریقایی و آسیایی که جدیداً هدف سیاست ضد مهاجرتی دولت دونالد ترامپ قرار گرفتند، امریکا را مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، فارس می نویسد که افزودن کشورهای نیجریا، میانمار، اریتره، قرغزستان، سودان و تانزانیا به لیست قانون منع مهاجرتی دولت امریکا، باعث واکنش منفی این کشورها قرار گرفت.

трамп африка - اسپوتنیک افغانستان
کشف کشور جدید در افریقا توسط ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در ادامه سیاست‌های ضد مهاجرتی و بیگانه‌هراسی خود، نام نیجریا، میانمار، اریتره، قرغزستان، سودان و تانزانیا را به لیست قانون منع مهاجرتی افزود.

طبق گزارش الجزیره، این فرمان ضد مهاجرتی ترامپ که قرار است از تاریخ 21 فبروری عملی شود، با واکنش کشورها فوق الذکر مواجه شده است.

عثمان صالح محمد وزیر خارجه اریتره از این اقدام امریکا به شدت انتقاد کرد. به گفته او، دولت اریتره این ممنوعیت اعمالی امریکا را اقدامی سیاسی و برهم زننده روابط بین دو کشور می‌داند.

وزیر خارجه اریتره در گفت‌‍و‌گو با «رویتر» گفت: «ما این اقدام را غیرقابل قبول می‌دانیم اما سفیر ایالات متحده را (اریتره) اخراج نخواهیم کرد».

چالش ترامپ در غرب آسیا - اسپوتنیک افغانستان
چالش ترامپ در غرب آسیا

وزارت خارجه قرغزستان هم طی انتقاد شدید از اقدام امریکا در افزودن نام این کشور آسیای مرکزی تاکید کرد، این اقدام دولت ترامپ  بر روابط دو کشور آسیب می‌زند.

دولت نیجریا هم از تشکیل یک کمیته برای بررسی این اقدام ضد مهاجرتی امریکا‌ خبر داد. ریاست جمهوری این کشور در یک بیانیه به این موضوع واکنش نشان داد. در بخشی از این بیانیه تصریح کرد: «نیجریا به حفظ روابط سازنده با ایالات متحده و دیگر متحدان بین‌المللی به ویژه در موضوعات مرتبط با امنیت جهانی متعهد باقی می‌ماند».

دولت تانزانیا در واکنش به این اقدام امریکایی‌ها، اعلام کرد، واشنگتن هنوز به دولت تانزانیا درباره قانون منع مهاجرتی رسما اطلاع رسانی نکرده است.

امانوئل بوهوهلا سخنگوی وزارت خارجه تانزانیا گفت: «ما هنوز اطلاعیه رسمی و تماس دیپلماتیک رسمی از سوی دولت ایالات متحده دریافت نکردیم؛ روشی که در ارتباط بین کشورها، روشی رسمی است».

پیش از این ، امریکا در سال 2017 بعد از روی کار آمدن ترامپ، ورود اتباع هفت کشور شامل ایران، لیبیا، سوریه، سومالیا، کوریائی شمالی، ونزوئلا و یمن را ممنوع کرده بود.

 
 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала