گذر: تعیین والی‌ها و وزارت‌های مشخص هدیه و منت‌گذاری از دیگران نیست

© Photo / Facebook/ AGامان الله گذر
امان الله گذر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امان الله‌ گذر از نزدیکان عبدالله عبدالله رئیس اجرایی افغانستان ضمن تایید این که تقرری‌هایی از سوی آقای عبدالله در راه است، گفته که عبدالله نیم‌ دولت افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، آقای گذر متن را در صفحه فیس‌بوک اش نگاشته است و گفته است که تعیین والی‌ها و وزارت‌های مشخص هدیه و منت گذاری از دیگران نیست.

این نماینده مردم در مجلس نمایندگان در این رابطه چند نکته نوشته است.

اول: تعین والی و وزارت‌های مشخص هدیه، و منت‌گذاری از دیگران نیست، بلکه حق ملت ما است، و این کار به معنی مختل کردن اوضاع و وضعیت کنونی نیست.

دوم: پنجاه فیصد نظام و حکومت سهم تیم و جان فشانی‌ های ملت ما است، نه کدام معامله صورت گرفته و نه هم کدام منت برما گذاشته شده است، بلکه در یک فضای کاملاً روشن در حضور و شهادت ملت افغانستان و نهاد های بین‌المللی موافقت‌نامه حکومت وحدت ملی تسجیل، تسوید و امضاء گردیده است.

به گفته وی، در چند مرحله مشخص که ارگ بهانه طلبی کرد، موافقت‌نامه حکومت وحدت ملی را نقض نمود، عبدالله به خاطر استحکام بنیه های وحدت ملی، و ثبات سیاسی تحمل نموده، بسیاری از حامیان خود را به همین خاطر از دست دادند.

وی می‌گوید که به عبدالله عبدالله گفته بودم که زبان صبر، تحمل و همدیگر پذیری و وحدت ملی شما برای ارگ ضعف و ناتوانی محسوب می‌شود. و ارگ نشینان جز جیب شان چیزی دیگری را نمی‌شناسند و باید استاده‌گی کنیم که متاسفانه عین مسله هم شد.

سوم: حالا که نتایج انتخابات معلوم نیست، پروسه صلح به مرحله حساس خود رسیده، حکومت وحدت ملی هم آخرین نفس‌ هایش را می‌کشد؛ قانوناً، اخلاقاً و عرف سیاسی ایجاب نمی‌کند تا این که مقرری‌های انگیزه دار و تعیینات ماجراجویانه صورت بگیرد، ولی اگر ارگ با وقاحت و بیشرمی این کار را مکرر انجام می‌دهد، معقول و منطقی است که عبدالله عبدالله برای نهادها و موقف های سهم ملت مان اشخاص را تعیین و مقرر نمایند.

چهارم: تعداد هم می‌نویسند، که رئیس‌ اجراییه کشور صلاحیت ندارد، باید تصریح بکنیم که آقای عبدالله یک طرف دولت افغانستان است، و یکی از امضاء کننده‌های تشکیل نظامی بنام حکومت وحدت ملی می‌باشد، پس در سهم پنجاه درصدی اش حق دارد که تعیین و تقرر نماید.

وی در ادامه نوشته است: «تعداد هم از تطبیق حرف می‌زنند، عبدالله عبدالله، صلاح الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی و سایر رهبران و بزرگان تصمیم بگیرند، بعد در بحث تطبیق هیچ مشکل وجود ندارد، اگر نظام به هم می‌خورد مسوولیت به ارگ بر می‌گردد، اگر هرج و مرج ایجاد می‌شود نتیجه خودسری های ارگ است، اگر ثبات سیاسی صدمه می‌بیند نتیجه دکتاتوری یک آدم مستبد و خود خواه است».

آقای گذر در اخیر نوشته است که «با کمال جرأت می‌خواهم اطمینان بدهم که ملت و مردم ما مطمین باشند که تصمیم رهبران ما قابل تطبیق بوده وهیچ کس نمی‌تواند مانع تطبیق آن گردد».

این در حال است که پیش از این در رسانه های اجتماعی یک مسایل سری که گویا عبدالله عبدالله رئیس اجراییه افغانستان می‌خواهد پنج وزیر و هشت نفر والی را تعیین نماید سر زبان‌ها شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала