سپاسگزاری امریکا از قزاقستان بخاطر حمایت از تلاش‌های صلح در افغانستان

© Flickr / Gage Skidmoreسپاسگزاری پامپئو از قزاقستان بخاطر حمایت از تلاش‌های صلح در افغانستان
سپاسگزاری پامپئو از قزاقستان بخاطر حمایت از تلاش‌های صلح در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا در ملاقات با همتای قزاقستانی اش گفت که ایالات متحده از حمایت قزاقستان از تلاش‌های امریکا برای صلح در افغانستان، سپاسگزار است.

به گزارش اسپوتنیک، میاک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا امروز (یکشنبه، ۲ فبروری) در کنفرانس خبری در نور سلطان، پایتخت قزاقستان پس از ملاقات با مختار تلیوبردی، وزیر امور خارجه قزاقستان، از حمایت این کشور از تلاش‌ها در راستای صلح در افغانستان، سپاسگزاری کرد.

پامپئو گفت: "من از وزیر بخاطر حمایت دایمی از جانب قزاقستان از تلاش‌های ما برای تامین صلح و آشتی میان طرفین در افغانستان، سپاسگزاری کردم. و من از رهبری قزاقستان در بازگشت جنگجویان خارجی، تروریستان و خانواده‌های شان از عراق و سوریه به کشور، اشاره کردم".

غنی: قرار داد یک میلیارد دالری صادرات میوه با قزاقستان امضا می شود - اسپوتنیک افغانستان
غنی: قرار داد یک میلیارد دالری صادرات میوه با قزاقستان امضا می شود

وزیر خارجه امریکا ابراز امیدواری کرد که تعهد قزاقستان در راستای تامین عدالت "برای کشورهای دیگر الهام‌بخش" باشد تا آنها نیز چنین عمل کنند.

علاوه بر این، پامپئو پیشرفت گروه کشورهای (C5+1) در همکاری برای حل مسایل مبارزه با تروریزم و اسلام افراط گرا، را خاطر نشان ساخت. وی افزود: "رهبری قزاقستان در گروه کشورهای "C5+1" انجام وظایفش را تضمین می‌کند، و من بی‌صبرانه منتظر نشست فردا در تاشکند هستم".

قابل ذکر است که وزیر امور خارجه امریکا در نشست وزیران "آسیای مرکزی – ایالات متحده امریکا (C5+1)" که در تاشکند، پایتخت ازبیکستان برگزار می‌شود، شرکت می‌ورزد.

فارمت "C5+1" عبارت از میکانیزم چندجانبه همکاری میان قزاقستان، قرغیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبیکستان و ایالات متحده امریکا می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала