درگیری فضائی دو ابرقدرت جهان

© Fotolia / Andrey Armyagovقمر مصنوعی
قمر مصنوعی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اقمارمصنوعی جاسوس روسیه و امریکا در کیهان سخت درگیری شدند.

قمر مصنوعی روسیه در محل ناخوشایند برای قمر مصنوعی جاسوسی امریکا در مدار زمین موضع گرفت. کارشناسان امریکایی به این نتیجه رسیدند که روس ها در حال جاسوسی از قمر مصنوعی جاسوس امریکا استند.

قمر مصنوعی - اسپوتنیک افغانستان
اقمار مصنوعی صیاد روسیه

به اساس فرضیه علاقمندان کیهان که در حال تماشای اقمار مصنوعی در آسمان هستند، بر این باورند که قمر مصنوعی روسیه برای نظارت از فعالیت سایر ماهواره ها طراحی شده است و کارشناسان فضایی به این عقیده اند که این قمر مصنوعی مخفی میتواند دستگاه فضائی امریکا را تعقیب نماید. اما این که چرا روس ها چنین عمل می نمایند، هنوز مشخص نیست.

علاقمندان کیهان در طول ماه جنوری رفتار عجیب قمر مصنوعی جاسوسی روسی مشهور به Cosmos 2542 را مشاهده کردند. Cosmos 2542 در ماه نوامبر سال 2019  به کیهان پرتاب شد و در همان مدار قمر مصنوعی جاسوسی USA 245 از سال 2013 در فضا قرار دارد که توسط دفتر ملی اطلاعات فضایی نظامی کنترل می گردد.

وی افزود: 'این واقعیت که دو قمر مصنوعی جاسوسی در یک مسیر قرار دارند ، جای نگرانی نیست ، زیرا ماهواره ها فقط هر 10 روز یک بار جمع می شوند. مایکل تامپسون، فارغ التحصیل دانشگاه پوردو، متخصص در اقمار مصنوعی جاسوسی و نجوم شناسی می نویسد: این مشکوک است، اما هیچ چیز را اثبات نمی کند ، زیرا بسیاری از اقمار مصنوعی مختلف در این مدار پرواز می کنند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала