Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رونالدو و مسی؛ رکوردهایی که همچنان جا‌به‌جا می‌شوند

© AFP 2023 / Josep LagoФутболисты Лионель Месси и Криштиану Роналду на футбольном поле
Футболисты Лионель Месси и Криштиану Роналду на футбольном поле - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با دو گل کریستیانو رونالدو و یک گل از ماتیاس ده لیخت، یوونتوس 3 امتیاز مهم دیدار مقابل ویولا را به دست آورد.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از نشریه "آ.اس"، رونالدو با 2 گل خود در جریان پیروزی یوونتوس برابر فیورنتینا، رکوردهای متعددی به جا گذاشت. فوق ستاره پرتگالی پس از دیوید ترزگه در سال 2005، به دومین بازیکن یوونتوس تبدیل شد که در 9 بازی متوالی سری آ گلزنی می کند.

رونالدو همچنین با 2 گلی که مقابل فیورنتینا به ثمر رساند، به آمار 50 گل در پیراهن یوونتوس در 70 بازی رسید. همچنین بازی مقابل فیورنتینا، پنجاهمین بازی رونالدو برای یوونتوس در سری آ بود. او در این مدت 40 گل و 10 پاس گل به ثبت رسانده است.

در این میان اما، رقیب دیرینه رونالدو نیز شب گذشته عملکردی درخشان داشت. لیونل مسی هرچند شب گذشته گل نزد ولی دو پاس گل داد و به رکورد 200 پیروزی با بارسا در نوکمپ دست یافت. به نقل از آاس، لیونل مسی پس از پیروزی امشب بارسا برابر لوانته به یک رکورد جدید در لالیگا دست یافت.

مسی که پس از پیروزی 5-0 بارسا برابر لگانس در کوپا‌دل‌ری به 500مین پیروزی دوران فوتبالش دست یافته بود، امروز به رکورد 350 پیروزی در لالیگا با پیراهن بارسا دست یافت. فوق ستاره آرجنتینی آبی‌اناری‌ها برای رسیدن به این رکورد نیاز به 469 بازی در لالیگا داشت. همچنین 200 پیروزی در نوکمپ حاصل شده است. جالب اینکه این 200 برد در 236 بازی به دست آمده است.

مسی بازیکنی است که صاحب بیشترین برد در تاریخ لالیگا شده است. پس از او ایکر کاسیاس قرار دارد که در 510 بازی با رئال در لالیگا موفق به کسب 334 پیروزی شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала