کشته شدن یک عالم دین در هرات توسط طالبان

© AFP 2023 / Javed Tanveer کشته شدن یک عالم دین در هرات توسط طالبان
 کشته شدن یک عالم دین در هرات توسط طالبان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات محلی در ولایت هرات می‌گویند که جنگ‌جویان گروه طالبان یک عالم دین را در ولسوالی کهسان این ولایت به قتل رسانده‌اند.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، مقامات محلی در ولایت هرات می‌گویند که جنگ‌جویان گروه طالبان یک عالم دین را در ولسوالی کهسان این ولایت به قتل رسانده‌اند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات،به رسانه ها گفت: این حادثه ساعت ۱۰ دیشب در ولسوالی زنده جان این ولایت به وقوع پیوسته است.

وی افزاود: پس از برگزاری نماز، طالبان به درب منزل مولوی عبدالسلام، رفته و پس از آن که او را از خانه بیرون کردند، و در مقابل اعضای خانواده‌اش با ضرب گلوله کشتند.

آقای فرهاد همچنان گفت که در این رویداد یک نفر دیگر زخمی شده است. او تأکید کرد که عاملان قتل این عالم دین از محل رویداد فرار کرده و تلاش‌های پولیس برای شناسایی و بازداشت آنان آغاز شده است.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت اعضای ارشد استخبارات طالبان درفاریاب

پیش از این در تاریخ ششم دلو نیز عبدالرحیم احمدی، مدیر حج و اوقاف ولسوالی پشتون زرغون، هرات از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان کشته شده بود.

سیدمحمد شیرزادی، رییس حج و اوقاف هرات در آن زمان به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که آقای احمدی زمانی که از خانه به سمت دفتر کارش در مرکز ولسوالی در حرکت بود، از سوی دو عضو موترسایکل سوار گروه طالبان مورد حمله قرار گرفته و کشته شده است.

شایان ذکر است که هرات در غرب کشور یکی از ولایت‌های نسبتا امن به حساب می‌آید و گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌هایاین ولایت حضور داشته و دست به فعالیت تروریستی می زنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала