غرس بیش از یک میلیون نهال در بلخ

© AFP 2023 / Farshad Usyan غرس بیش از یک میلیون نهال در بلخ
 غرس بیش از یک میلیون نهال در بلخ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با آغاز فصل نهال نشانی در بلخ کمپاین غرس نهال در این ولایت آغاز می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، محمد اسحاق رهگذر، والی بلخ امروز دوشنبه (۱۴ دلو) با غرس چندین نهال در صحن دفتر کاری‌اش برای حفظ و مراقبت از سرسبزی شهر به کمپاین ملی نهال‌نشانی پیوست.

والی بلخ گفت که یک میلیون نهال در چهارده ولسوالی و دوازده ناحیه شهری ولایت بلخ غرس خواهد شد اما کاشت نهال بدون حفاظت و آب رسانی فایده‌‌ای ندارد و متاسفانه همه ساله نهال‌های زیادی غرس می‌گردد ولی به خاطر نرسیدن آب و مراقبت درست خشک می‌شود.

وی گفت: من به تمام مسئولین مربوطه دستور دادم که از نهال‌های غرس شده در سال جاری حفاظت نمایند و از مردم نیز تقاضا دارم که در عرصه زراعت و سرسبزی شهر و محیط شان همکار و کوشا باشند.

پیوند شب یلدا با افغانستان و رونق آن در این کشور  - اسپوتنیک افغانستان
پیوند شب یلدا با افغانستان و رونق آن در این کشور

محمد سالم ساعی مسئول ریاست زراعت و مالداری این ولایت به رسانه‌ها گفت: کمپاین نهال‌نشانی ملی همه ساله از تاریخ ۱۰ دلو آغاز می‌شود که مردم و مسئولین برای سرسبزی در محیط و سطح شهر شان نهال غرس می‌کنند.

آقای ساعی افزود که ریاست زراعت بلخ در فصل نهال‌نشانی سال جاری ۶۰۰ جریب زمین را باغ میوه احداث کرده و در نظر داریم که این رقم را به دوهزار جریب زمین برسانیم.

وی گفت: ایجاد فضای سبز و غرس نهال برای جلوگیری از تهدیدات اقلیمی بسیار مفید است و تنها راه نجات از تغییرات اقلیمی حفظ طبیعت می‌باشد.

رییس زراعت بلخ از مردم خواست تا با غرس یک نهال برای خود و یک‌ نهال برای کشور خود از جان خود و هموطنان خود حفاظت نمایند و در عرصه سرسبزی کشور سهیم بگریند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала