ارگ: لیست مذاکره کنندگان با طالبان آماده است‎

© Photo / ARG / ARGارگ ریاست جمهوری
ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دولت در امور صلح افغانستان می گوید که لیست دسته مذاکره کنندگان با طالبان از پنج ماه پیش آماده شده اما بنابردلایلی و با استفاده از تجارب گذشته تا کنون رسانه ای نگردیده است.

به گزارش اسپوتنیک، پس ازدور جدید مذاکرات در قطر و دیدار خلیلزاد، نماینده ایالات متحده آمریکا در امور صلح افغانستان با مقامات پاکستانی وافغانی، ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اعلامیه ای از عدم پیشرفت مذاکرات سخن گفته اما سفارت آمریکا در کابل با انتشار اعلامیه ای گفته که خلیلزاد در تمام گفتگوهایش از مقامات افغان خواست تا یک تیم مذاکره کننده جامع را غرض مذاکره با طالبان تشکیل دهد که گفته شده بنابر اختلاف بین دولت وسیاسیون تا هنوز تشکیل نشده است.

ناحیه انوری سخنگوی وزارت دولت در امور صلح  در یک مصاحبه رادیویی ابراز داشت: این تیم از پنج ماه به این طرف پس از مشوره با سیاسیون، جامعه مدنی، احزاب، نمایندگان و شخصیت های تاثیر گذار آماده گردیده اما با استفاده از تجارب گذشته پنهان مانده و رسانه ای نشده است.

پیش از این 250نفری منتشر شد که برای مذاکره با طالبان قراربود به قطر سفر داشته باشند اما به دلیل طویل بودن وهمچنان ملاحظات روی اشخاص شامل در لست، برنامه لغو گردید.

طالبان تاکنون آماده نگردیده که با حکومت  گفتگو کند اما آمادگی خود را بخاطر گفتگوهای صلح بین الافغانی بعد از امضای توافق نامه خروج  نیروهای آمریکایی ابراز کرده است.

 حامد کرزی رییس جمهور پیشین، داکتر عبدالله رییس اجرایی، محمد محقق، محمد یونس قانونی، استاد محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح، باتور دوستم، حاجی دین محمد معاون شورای عالی صلح، حامد گیلانی، جمعه خان همدرد و شماری از سیاسیون دیگر با طرز برخورد حکومت در روند صلح مخالفت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала