کشف داروی ترکیبی برای درمان کرونا ویروس

© REUTERS / Pichi Chuang کشف داروی ترکیبی برای درمان کروناویروس
 کشف داروی ترکیبی برای درمان کروناویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دکتران تایلندی ترکیبی از دارو ها را برای درمان ویروس کرونا بر روی یک بیمار زن آزمایش کردند که شرایط وخیمی داشت، پس از 48 ساعت از این تزریق، هیچ اثری از بیماری در وی مشاهده نشد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  خبرگزاری   South China Morning Post چین؛ دکتران تایلندی موفق شده اند با ترکیب دو داروی ضد ایدس به نام " لوپیناویر" و " ریتوناویر" و یک داروی ضد آنفلوآنزا به نام" اوسلتا میویر" به نتایج مثبتی برای درمان بیماری کرونای جدید دست یابند.

پزشکان بیمارستان "راجاویتی" بانکوک از ابداع این روش برای درمان ویروس کرونای جدید خبر دادند که شماری از بیمارهایی که تحت مراقبت قرار داشتند، بهبود یافته‌اند.

در میان بیماران این بیمارستان، یک پیرزن چینی 71 ساله از شهر ووهان بوده است که براساس آزمایش‌ها وی ده روز پیش به این ویروس مبتلا شده بود.

متخصصان این بیمارستان می‌گویند: این روش قطعی برای درمان ویروس نیست اما تا حدود زیادی حال بیماران را بهبود می‌بخشد.

به گفته آنها آزمایش به طور کلی نتیجه‌ بخش است، اما همچنان باید تحقیقات بیشتری انجام داده شود تا مشخص شود که آیا این درمان می‌تواند قطعی باشد یا خیر؟

مقامات بهداشت چین پیشتر از آغاز ترکیب داروی درمان ایدز وآنفولانزا برای مقابله با ویروس کرونای جدید خبر داده بودند.

 نخستین تصاویر از تکثیر کرونا ویروس  - اسپوتنیک افغانستان
نخستین تصاویر از تکثیر کرونا ویروس

 پزشکان تایلندی اعلام کردند که به نظر می‌رسد استفاده از این سه داروی ترکیبی یک درمان مناسب باشد.

در تایلند 19 مورد از ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است که هشت نفر از این افراد پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند و 11 نفر نیز همچنان تحت درمان قرار دارند.

ویروس کرونای جدید هنوز واکسنی ندارد و محققان در چین و سایر کشورهای جهان در حال تحقیق برای ساخت واکسن مخصوص در مورد این نوع از ویروس کرونا و جهش یافته هستند.

ویروس جدید کرونا هر ساعت دو قربانی می‌گیرد. شمار تلفات در چین به 304 نفر و شمار مبتلایان به این ویروس کشنده به حدود 15 هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که اولین مرگ ناشی از کرونا در خارج از چین در فیلیپین ثبت شده و در برخی کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا آلمان و همچنین آمریکا وضعیت اضطراری اعلام شده است.

بانک مرکزی چین روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد 156 میلیارد یورو به حمایت از اقتصاد این کشور که تحت تاثیر پیامد‌های شیوع ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده است، اختصاص می‌دهد.

ویروس کرونا که چندی پیش ناشناخته بود نخستین بار در اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان مشاهده شد، اما به سرعت به شهر‌های دیگر چین نیز گسترش یافت.

تا کنون در مورد ویروس کرونا اطلاعات زیادی در دست نیست و هنوز واکسنی برای پیش‌گیری از آن درست نشده است.  ابتلا به ویروس کرونا می‌تواند با بروز علائمی مشابه سرماخوردگی و گریپ و در مواردی با تنگی نفس یا عفونت ریه همراه باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала