ربات جستجوگر ناسا راهی سیاره دیگر است

© Photo / NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/Gerald Eichstäd/Seán Doranربات جستجوگر ناسا راهی سیاره دیگر است
ربات جستجوگر ناسا راهی سیاره دیگر است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناسا ربات جستجوگر حیات فرازمینی را ساخته است و دانشمندان امیدوارند که این ربات در آینده نه‌چندان دوربتواند به اروپا «قمر مشتری» پرواز کند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان ناسا در نوامبر سال 2019، آزمایشات خود را بر روی وسیله نقلیه شناور" همه جا رو" انجام دادند. دانشمندان امیدوارند این دستگاه روزی بتواند از اقیانوس منجمد شمالی به اروپا - قمر مشتری پرواز کند.

 در ماه  نوامبر دانشمندان ناسا، آزمایشات  خود را روی ربات «بروئی» (وسیله نقلیه کوچکی که به منظور حرکت در زیر آب طراحی و ساخته شده است) را به اتمام رسانیدند.

این وسیله نقلیه ناسا درقالب پروژه Buoyant Rover for Under-Ice Exploration ساخته شده. ربات به شکل معکوس در دریاهای یخی حرکت می‌کند اما ممکن است در آینده نه چندان دوری در اروپا(قمر مشتری) یا انسلادوس(قمر زحل) به جستجوی نشانه‌ای از حیات بپردازد.

اروپا قمر مشتری است که کمی از کره مهتاب کوچک‌تر است. براساس شواهد و مدارک اقیانوس نمکی بزرگی زیر پوسته یخی این سیاره وجود دارد که مقدار آب موجود در آن بیشتر از کل منابع آبی زمین است. به تازگی نیز دانشمندان موفق به شناسایی بخار آب از شکاف‌های این سیاره شدند. آب مایع عنصری ضروری برای گسترش حیات روی زمین به شمار می‌رود. بنابراین وجود آن در سیارات دیگر نیز عامل مهمی در احتمال وجود حیات محسوب می‌شود.

روئی پیش از این در آلاسکا آزمایش شده اما در هفته‌های آتی زیر آب‌های منجمد در نزدیکی یکی از ایستگاه‌های دائمی قطب شمال آزمایش خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала