مبتلایان کرونا ویروس از مرز 20 هزار گذشت

© Sputnik / Vladimir Smirnov /  مراجعه به بانک تصاویر مبتلایان کرونا ویروس از مرز 20 هزار گذشت
مبتلایان کرونا ویروس از مرز 20 هزار گذشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تلویزیون دولتی چین از افزایش تعداد قربانیان کروناویروس به 425 نفر و تعداد مبتلایان به آن به بیش از 20 هزار نفر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، تعداد قربانیان ویروس مرگبار کرونا در چین باز هم افزایش پیدا کرده است. تلویزیون دولتی چین بامداد سه شنبه اعلام کرد که این تعداد اکنون به 425 نفر رسیده است و 2345 چینی نیز به تازگی به این ویروس مبتلا شده اند.

بر اساس این گزارش، تاکنون 20438 نفر از شهروندان چینی به کروناویروس مبتلا شده اند.

به‌جز چین، حدود صد نفر نیز در بیست کشور جهان از جمله مناطقی در اروپا و آمریکای شمالی به این ویروس متبلا شده‌اند.

گفته می‌شود منشأ این ویروس در فروشگاه غذای دریایی شهر ووهان چین در اواخر سال گذشته میلادی شناسایی شد و به شهرهای بزرگ چین مانند پکن و شانگهای گسترش یافته است. آمریکا، تایلند، کوریای جنوبی، جاپان، استرالیا، پاکستان، فرانسه و کانادا کشورهایی هستند که موارد ابتلا در آنها گزارش شده‌ است.

ویروس کرونا که چندی پیش ناشناخته بود نخستین بار در اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان مشاهده شد، اما به سرعت به شهر‌های دیگر چین نیز گسترش یافت.

چین:  وحشت پراکنی آمریکا در مورد کرونا ویروس ادامه دارد - اسپوتنیک افغانستان
چین: وحشت پراکنی آمریکا در مورد "کرونا ویروس" ادامه دارد

تا کنون در مورد ویروس کرونا اطلاعات زیادی در دست نیست و هنوز واکسنی برای پیش‌گیری از آن درست نشده است.  ابتلا به ویروس کرونا می‌تواند با بروز علائمی مشابه سرماخوردگی و گریپ و در مواردی با تنگی نفس یا عفونت ریه همراه باشد.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتاً طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

از سوی دیگر دولت چین گفته‌است که به عملکرد ناکافی خود در مقابله با شیوع ویروس کرونا معترف است؛ اما امریکا را متهم کرده که با اقدامات خود در مقابله با این ویروس عملا هراس‌افکنی کرده‌است.

دولت چین همچنین دستور تعطیلی بازارهای خرید و فروش حیوانات وحشی را صادر کرده‌است.

تاکنون تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی از جمله هواپیمایی قطر، ایرکانادا، ایرفرانس، ایرسئول، امریکن ایرلاینز، بریتیش ایرویز، لوفتانزا، ترکیش ایرلاین و ایرلاین اتحاد، سفرهای خود را به مقصد چین به حال تعویق در آورده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала