واکنش طالبان به اظهارات اخیر پمئو در مورد نیت این گروه برای کاهش خشونت

© Photo / © Photo / / © Photo /دفتر سیاسی طالبان در قطر
دفتر سیاسی طالبان در قطر  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص ارائه شواهد کاهش خشونت گفت، اختلافات میان کابل و واشنگتن روند مذاکرات صلح را مشکل ساخته است

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی گروه طالبان در بیانیه‌ای گفته است که روند مذاکرات با تویت دونالد ترمپ، خواست‌های متعدد امریکا و اختلافات مسئولین در واشنگتن و کابل با مشکل مواجه شده است.

او این سخنان را یک روز پس از اظهارات مایک پمپئ، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا در مورد نیت و اراده‌ی طالبان برای کاهش خشونت در افغانستان، ابراز داشت و گفت که این گروه اراده و توان حل مشکل را دارد.

در این بیانیه آمده است: «آقای پمپئو برف بام خود را بر بام ما نیندازد. موقف ما اصولی و متحد است و سیاست ما مثل جانب مقابل متزلزل نمی‌باشد.»

مایک پمپئو روز گذشته (دوشنبه، 14 دلو) در جریان یک نشست خبری در ازبکستان، از طالبان خواسته بود که «شواهد واضح»شان را نشان بدهند که می‌توانند قبل از امضای توافق صلح با امریکا، خشونت را در افغانستان کاهش دهند.

آقای پمپئو همچنان گفته بود که آنان روی یک برنامه‌ی صلح و مصالحه کار می‌کنند و از طالبان نیز می‌خواهند که نیت و اراده‌ی‌شان را برای کاهش خشونت در افغانستان نشان دهند.

او همچنان تأکید کرده بود که توافق امریکا با طالبان نزدیک است و این توافق می‌تواند زمینه‌ی آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را مساعد کند.

به گفته‌ی او، آمریکا و طالبان در گذشته هم به امضای یک توافق نزدیک شده بودند، اما به دلیل ناتوانی طالبان در نشان‌دادن جدیت‌شان ناکام ماند.

از سویی هم، طالبان در حالی به اختلافات میان کابل و واشنگتن اشاره کرده است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان برای مدتی با طالبان در مورد کاهش خشونت در افغانستان مذاکره داشت.

در کابل اما، ارگ ریاست‌جمهوری با هرگونه طرح کاهش خشونت مخالفت کرده و آن را برای دولت و مردم افغانستان بی معنا دانسته است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала