آیت الله همدانی در دیدار با سفیر افغانستان در تهران: دولت افغانستان باید امریکایی ها را بیرون کند

© Flickr / DVIDSHUBآیت الله نوری همدانی در دیدار با سفیر افغانستان در تهران: دولت افغانستان باید امریکایی ها را بیرون کند
آیت الله نوری همدانی در دیدار با سفیر افغانستان در تهران: دولت افغانستان باید امریکایی ها را بیرون کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مرجع تقلید ایران با تاکید بر این‌که ایران اسلامی در کنار ملت‌های مسلمان به‌ویژه افغانستان است، بیان کرد: نباید به دشمن میدان داده شود.
آغاز به کار سفیر جدید افغانستان در تهران - اسپوتنیک افغانستان
آغاز به کار سفیر جدید افغانستان در تهران

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله نوری همدانی نوشت: آیت الله نوری همدانی روز دوشنبه در دیدار عبدالغفور لیوال سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران با بیان این‌که در اسلام مرزهای جغرافیایی مطرح نیست، افزود: کل مسلمانان جهان در هر نقطه‌ای باشند با یکدیگر برادر هستند و باید با دید محبت، الفت و برادری به یکدیگر نگاه کنند و در برابر کفار شدید و قوی باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که امروز امت اسلام باید از شرایط زمانه خودآگاه باشد، اضافه کرد: امروز در شرایط خاصی واقع‌ شده‌ایم و دشمنان تهاجمات سنگینی علیه کشورهای اسلامی انجام می‌دهند و بر مسلمانان لازم است که در چنین شرایطی وحدت و اتحاد داشته باشند.

وی با بیان این‌که تاکید قرآن کریم تمسک مسلمانان به ریسمان اتحاد الهی و پرهیز از اختلافات است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد افغانستان مورد تاخت‌وتاز امریکا و صهیونیست‌ها باشد.

وی با اشاره به این‌که متاسفانه برخی کشورهای اسلامی هنوز در برابر دشمن متحد نیستند، ادامه داد: باید در افغانستان و کشورهای اسلامی اتحاد جدی وجود داشته باشد تا دشمن نتواند نفوذ کند و قدم در کشورهای اسلامی بگذارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که ایران اسلامی در کنار ملت‌های مسلمان به‌ویژه افغانستان است، بیان کرد: نباید به دشمن میدان داده شود، کفار در هر حالتی با ما دشمن هستند و ما باید در همه جهت خود را تقویت کنیم و با قدرت ایمان و عقیده در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

وی با بیان این‌که ایران اسلامی با وجود همه سختی‌ها مقتدرانه و سرافراز در برابر دشمنان ایستاده است،خاطرنشان کرد: دل دشمنان اسلام پر از کینه علیه امت اسلام است و اگر هم در مواقعی لبخند می‌زنند برای فریب است تا زمانی ضربه خود را وارد کنند.

وی پذیرفتن سه میلیون مهاجر افغانستانی را نشانه دوستی و عطوفت ایران عنوان و خاطرنشان کرد: گاهی امور خلاف اخلاق از طرفین به وجود می‌آید که باید برطرف شود و از این ظرفیت دوستی به‌خوبی استفاده کرد.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: ملت و دولت افغانستان باید آمریکایی‌ها و دشمنان را از خاک خود بیرون کنند و اجازه جولان دادن به آن‌ها ندهند، هر جا اتحاد باشد قدرت خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که اگر درگیر اختلاف باشیم قدرت‌ها از بین می‌رود، ادامه داد: ملت افغانستان برادر ما است و ما در کنار مردم این کشور هستیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала