ارگ به نامۀ اعتراضی مسئولان رسانه‌ها واکنش نشان داد

© Wikipediaارگ به نامۀ اعتراضی مسئولان رسانه‌ها واکنش نشان داد
ارگ به نامۀ اعتراضی مسئولان رسانه‌ها واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور ریاست جمهوری از مسئولان برخی رسانه‌ها خواستار وضاحت شد.

به گزارش اسپوتنیک، وحید عمر، مشاور رئیس جمهور در امور روابط عامه و استراتیژیک امروز در یک کنفرانس خبری در واکنش به اعتراض شماری رسانه‌ها مبنی بر «محدودیت بر حق دسترسی به اطلاعات» از آنان خواستار وضاحت شد.
آقای عمر، می گوید که در شش ماه گذشته تنها صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری، 780 بار به تماس‌های خبرنگاران پاسخ داده و 54 بار در میزهای گرد اشتراک کرده است.

عبدالله عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله در واکنش به نگرانی رسانه ها: آزادی بیان مهم‌ترین دستاورد ملی مردم است

گروهی از رسانه‌های کشور امروز شمار زیادی از نهادهای دولتی به شمول دادگاه عالی، دادستانی کل، وزارت‌های دفاع، داخله، مالیه و صحت عامه، دفتر ریاست جمهوری، کمیسیون تدارکات ملی و بانک مرکزی را به‌عنوان بسته‌ترین نهادها در زمینۀ دسترسی به اطلاعات معرفی کردند.
بیشتر از 30 رسانه مطرح کشور و 18 نهاد رسانه‌ای وضعیت موجود در زمنیۀ دسترسی به اطلاعات را تهدید جدی به آزادی بیان خوانده و از دولت افغانستان، جامعۀ جهانی خواستند که به رفع این مشکل، اقدام کنند.
نی حمایت‌کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان، هرگونه محدودیت دسترسی به اطلاعات را خلاف قوانین نافذه‌ی کشور می‌داند و از خواست رسانه‌ها برای تأمین دسترسی به اطلاعات مجدانه حمایت می‌کند.
بربنیاد قانون اساسی، قانون حق دسترسی به اطلاعات و سایر قوانین، نهادهای دولتی موظف و مکلف هستند که اطلاعات را با رسانه‌ها و شهروندان شریک سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала